Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Dattera våres har sluttet med bleie. Hun ble sendt på badet for og tisse før hun la seg, men bare tullet og styra og nektet og tisse. Sa til henne at enten måtte hun tisse eller så fikk hun legge seg uten og tisse, men da uten vann koppen sin. Hun hadde da ikke tisset på litt over to timer, drukket melk til maten sin og et glass saft etter det. Huner helt tørr og vet godt at hun må tisse på do. Men hun bruker bleie enda om natten, og pleier og få en kopp med vann med seg når hun skal sove. Hun sa hun ville tisse, og fikk sitte lenge på do, men bare tullet, så jeg tok henne inn i sengen hennes, og spurte henne igjen om hun trengte og tisse eller ikke, og hun sa hun ville tisse. Da sa jeg at da må du gå og tisse nå, og gjør du ikke det så får du legge deg, uten vann koppen. Hun går på do, men fortsetter og bare tulle og tisser ikke. Etter 5 minutter til med tull så sier jeg at nei nå er det nok, og sender henne på rommet, hvor jeg tar på bleia og legger henne. Så sier vi natta til henne og går ut. Mannen min mener da at det er feil og "straffe" henne for at hun ikke tisset, mens jeg mener hun må lære og ta konsekvensene av sitt eget valg, og at hun ikke kan få vann koppen når hun tross alt har drukket mye og ikke tisset på lenge, for og slippe at hun tisser masse i natt. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Jeg syns det blir helt feil og straffe henne ved å ta bort vannet fordi hun ikke fikk tisse. Hun måtte vel ikke da.... Hvorfor ta bort vannet? Helt tullete spør du meg..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Konsekvensene for egne valg? Hehe..hvor gammel er hun? Syns ikke vannkoppen burde ha noe med tissinga å gjøre, hvis hun blir tørst i natt så skal hun bare være tørst, fordi hun ikke var "snill jente" og tisset før hun la seg? Ingen burde straffes fordi de ikke vil tisse, hun må jo få et "lystbetont" forhold til det å gå på do!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Syns ikke den situasjonen der krever noen straff i det hele tatt. Du bare tar barnet ut av situasjonen, og legger henne. Ferdig med det. Hvorfor straffe et barn som ikke vil tisse, som atpåtil har bleie på om natta? Hadde hun måtte tisse, så hadde hun vil tisset så mange ganger hun fikk gå på to.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Hvor gammel er hun? Så lenge det bare er av vane at hun drikker vann før hun legger seg og hun ikke protesterer og hylskriker etter vann, virker tørst eller får problemer med å sove uten å ha vann synes jeg ikke straffen virker så voldsom, men det kommer litt an på alderen til jenta og hvor alvorlig hun reagerer på å bli nektet vann slik.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Hun sa jo selv at hun måtte tisse, men var for gira opp etter og ha sittet på sofaen om tullet med sin far så hun bare tullet og styra isteden for og ta seg tid til og tisse. Hun hadde drukket masse siste timene og ikke tisset og jeg vet at det ender med full bleie, skal jeg da måtte stå opp i natt bare for og skifte på henne og bruke times vis på og få henne til og sovne i natt isteden da? Er vel bedre og gi henne et valg og lære henne og ta konsekvensene av sine egne valg da.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Hun spurte en gang etter koppen sin. Men aksepterte svaret at hun ikke fikk den uten og roe seg ned og tisse. Har kommet opp et par ganger, men ikke noe gråting eller sure miner.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 Jeg har aldri praktisert vann om natten til mine barn, så jeg vet ikke hvor stor straff det egentlig er for datteren din, men jeg ville i utgangspuktet ikke straffet en unge fordi det ikke tisset.. Er jo ikke alltid en må tisse selv om det er to timer siden sist, hadde hun bare tullet på do hadde jeg ganske enkelt lagt henne og ikke tenkt mer på det. Ville ikke spurt mange ganger, må hun ikke så må hun ikke, ingen krise heller så lenge hun bruker nattbleie enda.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Jeg også tenker litt sånn, at det egentlig ikke er en "straff". Å straffe en som ikke vil eller må på do er jo ganske fjernt. Men at dersom det fungerer greit i natt er det kanskje en tanke å la det fortsette. Kanskje nattbleien kan forsvinne snart dersom hun venner seg av med å drikke om natten.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 Ble litt kort svar det der. Fordi hun selv kom opp og gikk på do. Så var vel kanskje ikke så galt likevel da for hun tisset masse, og hadde hun tisset det i bleia + drikket mere vann så hun hadde måttet tisse mer i natt så hadde hun tisset utenfor. Hun trengte rett og slett bare få roet seg litt før hun hadde tid til og tisse. Sier seg selv at en helt gira unge ikke har tid eller lyst til og gjøre som dem får beskjed om. Hvertfall ikke en unge på snart 3 år og i verste trassalder.
-Hengebuksvinet- Skrevet 29. august 2009 #11 Skrevet 29. august 2009 Klarer du å tisse på komando? Må man så må man, men... Og når hun i tillegg bruker bleie på natten, hva er problemet? Hadde aldri orket så mye styr og frem og tilbake. Kjekt med gode rutiner, men velg dine kamper. Forresten: Gå og tiss nå, med en gang, ellers får du ikke mer å drikke i kveld ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #12 Skrevet 29. august 2009 Syns ikke dette var en så forferdelig "straff" jeg.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. august 2009 #13 Skrevet 29. august 2009 Jeg syns straff/konsekvens ikke hører hjemme i denne situasjonen.
KaMa Skrevet 29. august 2009 #14 Skrevet 29. august 2009 Merkelig oppdragermetode.. Spesielt til et bleiebarn..
Sabina og gjengen Skrevet 29. august 2009 #15 Skrevet 29. august 2009 hun bruker jo bleie om natten ennå, hvorfor straffer du henne da? Det kan jo godt tenkes hun ikke måtte på do selv om hun sa det. Min nekter å gå på do i hele tatt, han har akkurat blitt 3. Eller han kan gå på do av og til, men han nekter å slutte med bleie.. Hadde aldri tatt fra et barn som er vant med vann på nattbordet vannet, spesielt ikke når barnet bruker bleie, litt saft, vann og melk fyller da ikke ei bleie SÅ full.... Hvis du synes det er så ille å måtte stå opp å skifte på henne så la gubben gjøre det da.. Forresten, saft om kvelden er vel uansett ikke lurt hvis den inneholder sukker eller konserveringsmidler. Hvis min sønn får det kan jeg bare glemme å få noe "fornuftige" svar på noe på lang tid
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #16 Skrevet 29. august 2009 Synes vannflaske/vannglass om natten er noe stort tull.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #17 Skrevet 29. august 2009 Helt urimelig, hva med å nekte deg selv vann neste gang du kommer på hvor meningsløs måte du behandler jenta di på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå