###frøkna### Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 gyn sa e måtte ha narkose for ingrepet var vondt. å skal ha narkosen i ca uke 29......
snuffe Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Det er vel ikke akkurat anbefalt. Ikke-akutte operasjoner utsettes så vidt jeg vet alltid til svangerskapet er ferdig, pga økte risikoer ved operative inngrep under graviditeten. Akutte operasjoner utføres selvsagt, men jeg vet ikke hvor mye forhøyet de regner med at risikoen er. Var det du med kjønnsvortene? Jeg ville i hvert fall forhørt meg på sykehuset om mulighetene for å operere under annen type bedøvelse, f.eks epidural som er mer skånsomt, og også bedt om å få vurdert risikoen ved narkose-operasjon opp mot risikoene ved keisersnitt.
Lille-Pernille Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Hei hei. Dette vet jeg litt om fordi jeg selv jobber på en operasjonsavdeling. Snakket nylig med en anestesilege om det å soves ned når gravid, og som han så fint sa det "Når mammaen soves ned, så gjøres babyen det også. Og tilsvarende når narkosemiddelet går ut av mors kropp går det også ut av babyens". De bruker det mildeste og minste dose som er nødvendig, og for å overvåke deg bruker de mest sansynlig "søvnregistreringsapparat" i tillegg til monitoreringsapparatet. Selvsagt unngår man operasjoner på gravide dersom mulig, men tro meg, er en del gravide som må under kniven i svangerskapet. Lykke til!
###frøkna### Skrevet 30. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2009 takk for svar:) va litt beroligende. har hørt om mange som må opererse under graviditeten. å gyn legen sa d liksom ikke va no valg vist e ville ha vaginal fødsel pga kjønsvorter.... har ikke lyst å ha keisersnitt. har tatt narkose når e va lita jente å da reagerte e ikke dåli på den så da veit e nå d....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå