rosita2113 Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Hvor mye klær trenger jeg egentlig. På noen nettsider står at babyen trenger bare 3 bodyer, 2 gensere, etc. Men er det ikke alt for lite klær? Trenger vi ikke skifte klær hver dag, må jeg vaske klær annenhverdag? Jeg er veldig forvirret, please de som har barn fra før, hjelp meg!!! Hilsen Rosita 21+5
veldig fødeklar Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Heisann, tenker at lista er det som kan være greit å ha i hus før babyen er født. De fleste får en del klær i gaver i starten, og de minste str. brukes jo ikke så lenge. Etter hvert som du blir kjent med den lille så vil du jo også se hva slags behov han/hun har. Min erfaring er at det blir en god del klær som nesten ikke blir brukt, før de er for små. Man får som regele en del favoritter som brukes mye. Mitt råd er derfor å kjøpe inn litt slik at du har klart til den lille kommer (er jo en del av de koslige aktivitetene man har når man går gravid og venter). Se hva du får i gaver og kjøp etter hvert. Lykke til! Ps. vi venter nr 3, som ser ut til å bli ei jente, har to gutter fra før. I dag kjøpte jeg de første klærne til henne, en body og ei bukse. Skal kjøpe litt ullundertøy siden hun kommer i januar, men ellers blir det ikke så mye tenker jeg. p.ps det kan være lurt å holde seg unna gensre med hetter fordi det blir fort klumpete under ytertøy.
rosita2113 Skrevet 29. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2009 Hei vi får også ei jente. Jeg har termin 6 januar. Har kikket på ulltøy, men jeg fant ingenting. Reflex og sparkjøp har bare enten rosa eller blå og det vil jeg ikke ha (legen sa at hun kunne tatt feil, og kanskje vi får flere barn seinere). Cubus og hm har ikke ulltøy enda. Så jeg må bare vente litt. Vi må kjøpe alt, tror ikke vi får gaver. Vi er alene her. Så vi får se, men tusen takk for svaret. Lykke til Rosita 21+5
Gjest Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 På bl.a Barnas hus har de ulltøy fra JOHA som er kjempefint! Her har du både nøytrale og mer kjønnsbestemte farger:) Noen H&M butikker har også ulltøy i naturfarge!
Romeren Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Hvis du ser på utstyrsguiden her på BIM står det vel at du trenger 6-8 bomullsbodyer og 2-3 ullbodyer. Ull (skikkelig ull) trenger ikke vask hver dag. Plaggene fra nøstebarn for eksempel er lanolinholdige, og trenger bare å "hvile" mellom bruk. (Det er ihvertfall det de reklamerer med ;P) Noe annet er det jo selvfølgelig hvis det er kommet avføring på etc...
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 De selge myt fint og godt ulltøy på nettet. Her er noen av butikkene jeg allerede har bestilt ull fra til min lille gutt som kommer rundt 3.januar: nøstebarn www.englebarn.no www.flust.no Ellers er jeg veldig glad i devold sine ullklær. Det jeg hadde fra devold til de to store mine i fjor, er like fine nå. Jeg kler barna mine i ull hver dag fra oktober til mars, så de har vært gjennom noen vasker:)
Gjest Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Hei! Jeg er veldig glad i finn.no! Mye fint og billig, syntes nesten det er bortkastede penger å kjøpe alt nytt til den nyfødte ettersom det bare blir brukt noen uker... Ang mengden, så hadde ikke det på listen holdt til min førstemann. Hun var skikkelig gulpebaby Men greit å begynne der, så skaffer man mer etterhvert Lykke til!
rosita2113 Skrevet 29. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. august 2009 Hei. jeg kikker nå finn.no. Håper jeg finner noe. Det blir veldig dyrt å kjøpe alt nytt. Hilsen Rosita 21+5
Gjest Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Ja det blir veldig dyrt. Finn har masse fint. Bare hold øynene åpne Håper dere finner ut av det
Gjest Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 Sitter på finn allikevel, tenkte jeg kunne kikke litt for deg... Her er hvertfall noen annonser med søte, fine klær! Finn-kode: 18784676 Finn-kode: 18768108 Finn-kode: 18763098
rosita2113 Skrevet 29. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 29. august 2009 Takk. Det var veldig snilt. Sendte en epost til en av dem. Det sto at de hadde ulltøy. Så vi får se. Rosita
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå