Augustibarn '09 + junibarn '12 Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Underbara lilla Astrid bestemte seg for å gjøre entré 15 dager før termin kl. 03.08 den 21. august. Våknet med regelmessige rier men skjønte ikke at det var det det var så jeg dro til en veninne i Asker på shopping og lunsj jeg. De regelmessige takene i ryggen sluttet ikke å komme så når jeg kom hjem på ettermiddagen begynte vi å ta tiden - ca 6 min mellom takene som var ca 1 min lange. Ved åtte-tiden gikk jeg i dusjen for litt smertelindring og da gikk litt av vannet. Ved 21-tiden bestemte vi oss for å dra inn til sykehuset siden jeg syntes det var så lite liv og ville gjerne få sjekket fosterlydene. Kl 21.45 var vi inne (har heldigvis bare 7 min med bil til sykehuset!) og regnet egentlig med å bli sendt hjem igjen. Men neida - jeg hadde nesten fire cm åpning og det var bare å dra rett på fødestua. Vi ble nok litt sjokkert begge to - det var jo fremdeles 15 dager igjen til termin og jeg var så sikker på å gå over tiden. Fødseln gikk godt fremover men rundt to-tiden begynte jag å miste sansene mine pga smerten. Den var helt grusom! Ikke noen smertelindring fungerte på meg, følte at det eneste som var til hjelp var å fokusere på å puste ordentlig og riktig. Jordmor mente da at det kanskje var på tide å vurdere epidural og når hun skulle sjekke åpningen min da så sa hun bare "men her kommer jo en hånd!". En lege var fort på plass og det ble konstatert at de måtte gjøre keisersnitt fordi de ikke klarte å finne ut av hvordan hun lå. Min første tanke var "thank god!" - det var det eneste jeg ønsket der og da. Husker at jeg lurte på hva jeg skulle gjøre ellers - stå ut med smertene og føde babyen var ikke noe alternativ... Det gikk utrolig fort å forberede operasjon og snart lå jeg inne på operasjonsstua med min kjære sittende inntil. Halvveis inn i operasjon så sier legen: "men hun ligger jo med rumpa først!". Mini har altså ligget i seteleie uten at fastlege eller tre jordmødre har klart å få med seg det.. Ikke rart at det begynte å gjøre veldig vondt på slutten av fødseln! Kl. 03.08 kom så lilla Astrid til verden, 2570 g liten. Hun er helt nydelig, sterk og spiser som bare den! En uke gammel hadde hun økt til 2835 g så all den spisingen har gjort henne godt - jeg er glad at ammingen fungerer så fint! Må bare avslutte med å gi masse, masse ros til all personnel på SiV i Tønsberg - dere som skal føde der kan bare ta det helt med ro, dere vil bli utrolig godt ivaretatt! Jeg er så takknemlig for hele min fødsels-och barselopplevelse, den har vært helt fantastisk! Lykke til videre dere som fremdeles venter og se til å hvil ordentlig, det ønsket jeg at jeg hadde gjort!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Gratulerer masse med lille Astrid!
Kongeørna Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Gratulerer! Min søster heter Astrid, og ville vært et favorittnavn på min lille hvis jeg ikke hadde rota meg borti et utenlandsk etternavn
strawbs Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Gratulerer! Jeg synes også at Astrid er et superfint navn. Ville vært vårt valg hvis vi fikk en jente (her blir det gutt!). Kanskje neste gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå