Gå til innhold

Hva kan jeg lage til barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lei av å lage sjokoladekake og muffins og det er så langt som fantasien min strekker seg. Tenkte på varm mat også.

I anledning av at arvingen skal flytte. Så det blir en avslutning i barnehagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fruktsalat?

Gulrotkake-muffins? (litt annerledes i det minste :P)

Matmuffins? (variasjon over tema her ser jeg..)

Pizzahorn?

Skrevet

Jeg lagdet gele en gang og det var populært.

Blå gele i passe dyp og vid form og stakk ut fiske figurer og sjøstjerner i annen farve. Sendte med en pk.vaniljesaus.

Skrevet

Gele i plastkopper er lurt i barnehagen! Da blir det en porsjon til hver. Så sender du med vaniljesaus. Hvis du vil lage varm mat, hva med pizzasnurrer da? Eller innbakt pølse?

Skrevet

Ja, det var lurt å ha det i plastbeger. Genialt !

Pizzasnurrer var en god idè, hva har man i de da? Hun min er jo så kresen. Skink/kjøttdeig, mais og ost?

Takk for tips, det blir jeg glad for.

Skrevet

Jeg har hatt litt tomatsaus i mine pizzahorn i tillegg til skinke og ost, mais høres også godt ut i, men mulig det er vanskelig å få plass?

Skrevet

Når jeg lager pizzasnurrer i barnehagen smører jeg utover pastasaus og kjøttdeig eller skinke og strør over ost. Strør også over litt ost på toppen når de er "ferdigsnurret" og klare til steiking. Veldig populært i alle fall!

Skrevet

Tomatsaus (notere bak øret). Aldri skjønt hvordan man snurrer dem for å få de til å se ut som horn, eller hvordan de skjevler de da. Setter litt mer pris på meg selv om de ser litt apetittelige ut også, vi er stort sett fornøyd bare det smaker godt.

Skrevet

Da går jeg for det ! Og gele i kopper.

Takker og bukker

Skrevet

Du kjevler ut en sirkel og så deler du den i feks 8biter (som når du deler opp en pizza) og så ruller du hver enkelt stykke fra kortenden og mot den spisse siden og bøyer den litt til slutt, så ser den ut som et horn:-)

Evt så kan du kjevle en lang, passe bred firkant og dele den på skrå annen hver vei, så får du mange trekanter ved siden av hverandre.

Skrevet

Åå det var til stor hjelp ! Takk skal du ha !:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...