Gå til innhold

Be safe izi sleep og base, noen som har erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med denne bilstolen med base?

Jeg liker tanken på at babyen kan sove i stolen med nedfelt rygg når vi ikke kjører. Ser for meg at vi kommer til å ha behov for dette sånn som vi bor til med familiebesøk og sånn :-)

Men vi var og såg på den stolen med base (isofix) i dag på bilxtra og vi fikk rett og slett ikke til å feste stolen på selve basen når basen var montert på et slikt utstillingssete...

Vi styrte på en god stund både vi og de som jobbet der (det var jo kun uerfarne på en lørdag og jeg syntes synd i de til slutt!) men til slutt måtte vi bare gi opp...

Basen var riktig festet men selve setet ville ikke klikke på plass på basen. Det skal jo være en unge oppi, så en kan jo ikke drive og rugge så mye og bruke så himla mye kraft på å få det på plass...

Er det bare vi som ikke klarte å passere "IQ-testen" eller er det et keitete sete å holde på med? Er det noen som har dette eller har erfaringer med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vi skal ha det setet selv (men uten base for vi har ikke Isofix i bilen). Har hørt fra flere at det er kjempelett å bare klikke setet fast, i alle fall i forhold til å måtte knote med selen hele tida som vi da må. Tror det rett og slett bare er litt øvelse. Dessuten er jo akkurat det setet ganske tungt så man trenger kanskje litt ekstra øvelse? Lykke til i alle fall. Jeg tror det er et bra sete :)

Skrevet

Vi har isofix heldigvis, så jeg skal uansett ha et sete med base! Jeg har heller ikke så veldig lyst til å drive og knote med seler hver gang...

Jeg la ut samme innlegget på babyverden og de svarene jeg fikk var at jeg skulle velge et annet sete for dette var så tungt! Det var jo litt tungt da, men hvor mye skal en gå og bære på setet egentlig?

Finnes det adaptere til dette setet slik at det kan festes på en simovogn? Noen som vet?

Skrevet

Vi var også usikre på dette pga tyngden, men vi skal leie gjennom Gjensidige så om vi ikke liker dette setet denne gangen så vet vi det og så kan vi ta et annet sete til neste baby. Jeg liker også at man kan legge ned ryggen. Tenker at om man er på lange bilturer så kan man stoppe innimellom og legge ned ryggen på setet slik at ungen får strukket på seg og sovet når vi stopper uten at vi må ta h*n ut av setet først.

Jeg kommer nok ikke til å bære så mye på bilsetet nei, for det ER tungt. Men har tenkt å svippe ungen oppi en bæresele i stedet og la setet stå i bilen for det meste.

Skrevet

Desverre ikke erfaring med base, men vi har leid sete hos if, sysn det virker veldig bra, liker at det kan legges ned, og undertegner bare som Frøkna her, skal ikke fly rundt å bære på det sete liksom:)

Skrevet

Men hvor tungt er dette setet da? I kilo. Og hvor mye veier f.eks et Maxi Cosy, for eksempel?

Vi driver også og ser på bilseter, og lurer på om vi skal ha med base eller ikke. Isofix har vi ikke. Blir jo i grunnen bare til og fra bilen bilsetet skal bæres.

Men lurer også på dette med å klikke setet på plass, hvis det er knotete. Vi har hatt et vanlig sete som festes med bilbeltet før.

Skrevet

Jeg tror maxi cosi er rundt 3 kg og izi sleep er vel 7 kg. Det blir jo tyngre og bære med en baby oppi, men igjen så ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å bære rundt på setet.

Det er mest dette med å kunne legge ungen når en er på familiebesøk litt lengre unna og så kunne bare bære det hele ut i bilen uten å flytte ungen over i bilstol. En må jo sørge for at ungen er varm nok, men en kan jo dekke ungen med dyne i stolen, de må jo ikke sitte i kjørepose spesielt designet for bilstol liksom :-)

Men det er det med å klikke det lett på plass og sånn, jeg lurer så fælt på hva det var vi gjorde feil da vi skulle prøve det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...