Gå til innhold

Noen som ikke skal noen markering av navnevalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som ikke har tenkt å ha noen navnemarkering overhodet?

anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke hatt det med noen av våre barn.

Skrevet

Kjekt å høre at vi er flere, vi skal heller ikke ha noen markering.

Skrevet

Kjenner flere jeg som har "droppet alt" ;-)

Så tror nok egentlig det er mange av oss, selv om standaren sier man enten skal ha navnedag eller dåp;-)

Skrevet

Vi er begge utmeldt av statskirka og er ikke kristne, så dåp er ikke aktuelt, selv om enkelte i familien nok ikke har forståelse for det.

Vi føler oss ikke helt hjemme i human-etisk forbund heller, så tviler på at det blir noen navnefest.

Har ikke noe behov for å markere selve navnevalget, men syns i grunnen hadde det vært hyggelig å samle familien i anledning ankomst av et nytt familiemedlem, vise henne fram, vi kommer sikkert til å være stolte over å være foreldre. Kjenner flere som har hatt en stor feiring av ettårsdagen, kanskje det kan være noe?

Skrevet

det er jo en bra plan anonym. Det er jo selvfølgelig stas å vise frem vidunderet, så hvorfor ikke feire litt ekstra på første bursdag ja.

Skrevet

jeg er ikke døpt..noe jeg er glad for!!! og jeg kommer ikke til og døpe mine/mitt barn eller mld oss inn i noe human etisk forbund pga av en navnedag! Det vi kommer til gjøre er kanskje bare og ta en dag,samle nærmeste fam og bare markere at den lille har fått navn og at aille får tatt en skikkelig titt på barnet!! ikke noe vanskligere enn det!! likte også den ideen om ein ekstra markering på 1 års dagen! :-) :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg hadde ingen markering av navnevalg med dattern min, og det er heeelt OK =)

Jeg er heller ikke døpt, og føler ikke a jeg tilhører noen religion.

Nå skal jeg få en sønn med min "nye" samboer, og jeg tror han føler seg litt presset av tradisjoner osv. Fra familien sin. Synd synes jeg,..

Hilsen T

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...