Gå til innhold

Fått en helt ny gutt!! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår bestemte jeg meg for å prøve å kutte ut melkeprodukter, siden lilleman skriker ganske så bra til tider..

Enten er det bare tilfeldig eller så ha det funka- men idag har han så og si ikke skreket i det hele tatt! Hurra :D

Håper det ikke er tilfeldig da..

Noen som vet noe mer om hva en bør gjøre videre om det er melkeprodukter han reagerer på?

Er han da allergisk mot dette- eller er det bare noe han reagerer på nå under amming?

Må jeg kutte ut melk under hele ammingen??

Hilsen sjokoman hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme erfarte jeg.

Ifølge helsesøster er de antagelig ikke allergiske mot melk, men tarmen er såpass umoden at den ikke takler det enda. Jeg prøvde derfor å innføre melk igjen i kostholdet mitt med jevne mellomrom, men hver gang jeg tok en skål forkostblanding med melk på til frokost skreik hun hele ettermiddagen og kvelden..

Først da hun var ca 5 mnd kunne jeg innføre melk igjen. Nå er hun 6 mnd og reagerer ikke i det hele tatt lenger :)

Skrevet

Hvor gammel er gutten?

Melkeprodukt er det eneste vår barnelege anbefaler å kutte ut under amming, og det er godt dokumentert at det har positiv effekt for noen barn. Noen barn reagerer til og med på morsmelk. Du trenger ikke å gjøre noe som helst, og han trenger ikke å reagerer på det om 1 mnd eller som stor. Det er laktose de reagerer på, og utrolig mange tåler fint at mor drikker melk etter 3 mnd. Jeg har en gutt som har melkeallergi, og det er stor forskjell på en som har et umodent tarmsystem og reagerer på at mor bruker melkeprodukt, og et barn som er allergisk.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Han er snart 2 mnd. Håper det går seg til etterhvert, er jo bare første dagen uten melk, så får prøve noen dager til, før jeg sier 100% grunnen hehe.

Skrevet

Vår lille reagerte også på at jeg spiste/drakk melkeprodukter.

Jeg sluttet da han var 1 mnd og holdt meg helt borte fra melkeprodukter i 6 uker. Så begynte jeg å spise litt ost, smør, bruke melk i middag osv. Trappet sakte men sikkert opp igjen. Etter 1 mnd kunne jeg spise hva jeg ville uten at han reagerte på det, men jeg drakk ikke ren melk eller spiste frokostblanding med melk.

Skrevet

Melkeprodukter er vel alltid det første man blir bedt om å kutte i slike tilfeller. Men det trenger ikke bety at babyen er allergisk resten av livet mot melkeprodukter. Han kan fint vokse det av seg =))

Kokesjokolade er det ikke melk i=))))) (dronning)

Og ja, hvis du fortsetter noen dager og ser at han blir bedre av at du ikke får i deg melkeprod. så ville jeg fortsatt under hele ammeperioden=))

Lykke til=))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...