kokkelimonke Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Hvor lenge får man barnetrygd x 2? Er det til barnet blir 18 år? Jeg håper jo og går ut ifra at jeg finner mannen i mitt liv innen da, men greit å vite hvor lenge man har krav på utvidet barnetrygd, som alenemamma? Finner ingenting om dette på NAV sine hjemmesider.
PAVEEL Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 du får en ekstra barnetrygd, og den får du så lenge du er alene. hvis du har barn under 3 år har du rett på småbarntillegg også.
kokkelimonke Skrevet 29. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2009 Har jeg? Jeg har nå søkt om stønad til barnetilsyn, OS og utvidet barnetrygd. Men har jeg virkelig krav på småbarnstillegg? Sønnen min er 2 år. Hvor søker jeg evt om dette? Finner ingenting om det helle på NAV: Jeg ser at det står under barnetrygd, men jeg fant ingen skjemaer man kunne fylle ut ang småbarndtillegg. Setter veldig stor pris på svar. De 600kr ekstra i mnd kommer godt med. Er ikke billig å bo i hovedstaden med en inntekt.
PAVEEL Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 mulig det kommer automatisk, men ring nav på mandag og hør:-)
kokkelimonke Skrevet 29. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2009 Takk for tips! Gjelder dette bare om man får full OS, og ikke om man er i jobb eller får dagpenger?
PAVEEL Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 nei, jeg tror regelen er at man er alene og har barn under 3 år. nesten 100% sikker altså. jeg har full os og får det.
Snakkelittmeddeg Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Så lenge du har full os skal du ha småbarnstillegget =) Jeg snakket med nav i går, for jeg har ikke fått det enda.. Men det skal gå automatikk i det...
kokkelimonke Skrevet 29. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. august 2009 Ah okei, men da har ikke jeg krav på det. Jeg er i jobb nå, ut september, da går kontrakten min ut, og jeg må søke om dagpenger til jeg får meg jobb igjen. Jeg får vel ikke småbarnstillegg når jeg får dagpenger og redusert OS?
bøllefrøet_mitt Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 du får ikke småbarnstillegg om barnet går i barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå