snuffe Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Klart det. Amazon er en gigantbedrift. Ofte lang leveringstid fra .com om du velger billigste fraktalternativ, kjappere fra .co.uk
mamma til to blånisser :) Skrevet 29. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2009 okay. har du bestilt varer derfra selv? sendes det fra amerika? hva mener du med.co.uk?
snuffe Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Ja, jeg har handlet derfra mange ganger. Amazon.com holder til i USA, ja. Men om prisforskjellen ikke er spesielt stor foretrekker jeg Amazon.co.uk (samme bedrift, men den britiske utgaven) siden leveringstiden er kortere derfra. Vær obs på at det ikke er alle typer varer som leveres utenfor USA (men det vil du få beskjed om i løpet av bestillingsprosessen om det ikke skulle fremkomme tydelig i produktbeskrivelsen).
mamma til to blånisser :) Skrevet 29. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2009 okay, eg forstår. men må man forhåndsbetale der? hvilken betalingsmåte?
snuffe Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Forhåndsbetaling ja. Visa. Sikkert andre betalingskort også, det husker jeg ikke.
Abracadabra Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 ja jeg har bestilt derfra mange ganger, alltid fornøyd! hvis du er i tvil, så pass på å sjekke "rating" på hver enkelt leverandør du bestiller fra, folk som har bestilt fra dem før gir dem stjerner alt etter hvor fornøyde de har vært med handelen...så profesjonaliteten til hver enkelt ligger fremme til almenn skue. og som nevnt, det er ikke alle som leverer utenfor USA, men det får du beskjed om før noen penger blir trukket. og de tilbyr deg sikkert Amazon-kredittkort med stor rabatt, men med mindre du har adresse i USA så går det ikke, og det tar lang tid inn i "søknadsprosessen" før du får beskjed... ble litt nysgjerrig nå jeg, på om det var en lur sak du hadde funnet der? er litt gadget-galen selv
mamma til to blånisser :) Skrevet 29. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. august 2009 har tenkt å bestille en slik baby papasan cradle swing derfra. Får jo ikke kjøpt slike i Norge
Tweak Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Har alltid fått det jeg har bestilt til den tiden de lover (og gjerne litt kortere også). Bestilte meg noen bøker før jul og det sto at hvis jeg bestilte nå så garanterte de levering før jul dersom jeg betalte litt ekstra. Jeg ville jo ha de til jul, uansett pris så var det rimeligere enn i norge. Lille julaften hang bøkene i en pose på døra mi :-D Har like god erfaring med .com som med .co.uk :-)
Gjest Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 Et lite generelt råd for netthandel - bruk shoppingassistenten Howard på forbrukerportalens nettsider. http://www.forbrukereuropa.no/ Den kan være til hjelp dersom du er usikker på om nettsidene er trygge og handle fra, samt hvilke rettigheter du har som forbruker når du bestiller fra aktuelt land.
The Bad Gal Skrevet 29. august 2009 #11 Skrevet 29. august 2009 Dersom du ønsker å bestille fra noen som ikke sender til Norge/utenfor statene, så kan du ordne deg postboksadresse i USA via : http://www.jetcarrier.com/ Da får du både amerikansk postadresse og telefonnummer de kan sende til, og så skipper jetcarrier videre til Norge for deg når du har bestilt og betalt varen, og booka pakken inn hos jetcarrier. De sender både pr. fly og båt, avhengig av vekt og størrelse på pakken. (du kan bestille en bil om du vil) Funker kjempebra, har gjort det flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå