Gå til innhold

Har man eggløsning selvom mensen kommer annenhver uke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å bli gravide. Jeg har de siste månedene hatt mensen annenhver uke (2 ukers syklus istedenfor 4 uker). Jeg tror muligens det er pga stress (jobbsituasjon). (Har vært hos gynekolog, han fant ikke noe galt.)

Noen som vet om jeg allikevel har eggløsning (sånn at jeg kan bli gravid) selvom mensen kommer annenhver uke??

Nå er det en uke med mensen, så en uke uten, så er det mensen igjen etc.. Slitsomt..

Men kan jo ikke akkurat sykmelde meg for å stresse ned å få mensen tilbake heller.

Litt fortvila. :-( Håper på svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje, kanskje ikke. Det er uansett sannsynlig at du har kraftig redusert sjanse for å bli gravid om syklusen din er så kort, og du bør få deg en henvisning til gynekolog.

Skrevet

Har vært hos gynekolog, han sa det ikke så ut som noe var i veien, og kunne ikke si noe om hvorfor syklusen plutselig har gått fra 4 til 2 uker.. Ikke noe "plan" videre. Bare sa at hvis det fortsetter veldig lenge, så kan jeg ta en tur igjen...

Skrevet

Det er jo åpenbart noe i veien om du har mensen med fjorten dagers mellomrom.

Generelt sier man at fertiliteten er redusert om man har kortere enn ti dagers lutealfase - perioden fra eggløsning til neste menstruasjon. Med mindre du har eggløsning fire dager ut i syklus, noe som er vilt usannsynlig, vil du dermed kunne slite med å bli gravid.

Det du kan gjøre selv er å kjøpe eggløsningstester og teste hver dag i løpet av en syklus for å se om du finner eggløsning. Om ikke kan legen din ta blodprøver for å sjekke hormonnivåene og om du ser ut til å ha eggløsning. Jeg gjetter at det er hormonelle forstyrrelser som gjør at du blør så ofte, men dette må du nesten ha en lege til å se på. Mulig pergotime kan være et bra medikament for deg etter hvert.

Skrevet

Skift lege !!!

Ellers kan du prøve akupunktur, fikk orden på mine sykluser takket være det !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...