Faylinn Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Poden har vært ganske grei å legge sånn ca 2 timer etter siste søvn. Nå er det ikke så greit lengre.. Det går oftere 2 1/2 - 3 timer fra siste søvn, og så gråter han alltid før han sovner. Han hater vogna, så det er i senga han legges nå. Det er sjelden han sover mer enn 35 minutter nå, og jeg lurer på om gråten og kort søvn er fordi han er overtrøtt. Men legger jeg han etter 2 timer er han som oftest lys våken og bare øver på å krabbe i senga. Hvor lenge er deres babyer våkne mellom søvn? Og har de langsøvner? Han våkner litt før 6 og legger seg ca 19+ om kevlden. Mater 1 gang om natten om han sover 3 ganger på dagen, 2 ganger om han sover bare 2 ganger, derfor vil vi sef gjerne ha tre dagsøvner! :-)
epla Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Snuppa er straks sju mnd, men svarer likevel siden søvnmønsteret har vært nokså uendret ei lang stund. Hun er sjelden våken mer enn tre timer om gangen om dagen, ofte går det bare et par timer før hun er trøtt igjen. Hun har en god lang dupp på formiddagen (ca 1,5 til 2 timer) og enten en like lang eller to kortere dupper på ettermiddagen. Det varierer litt etter hvor vi er, hva vi gjør på osv. Hun sover som oftest i senga si, er så nysgjerrig i vogna at der blir det ikke mye soving lenger!
Faylinn Skrevet 29. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2009 Takk for svar! Da tolker jeg det som at du ser an når hun blir trøtt etter to timer, du legger henne ikke ned før du ser tegn? Det var det jeg begynte å lure på om jeg burde, legge ned i senga etter 2 timer sånn at han ikke blir overtrøtt.
epla Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Jeg merker det godt på henne når det begynner å bli på tide å finne senga igjen, ja! Hun rekker sjelden å bli grinete først. Jeg har alltid med vogna dersom vi ikke er hjemme og kan legge henne i senga, og det funker også greit. Hun roer seg og slapper av. Men hun trenger en bestemt ting: Å fikle med lammeskinnet! Så vi har lammeskinn i senga og vogna, samt et ekstra å ta med dersom vi skal ut på tur
epla Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Altså, nå ser jeg at det jeg skrev virker litt selvmotsigende: Hun sover sjelden i vogna når vi er ute på trilletur om dagen, da er det for mye å følge med på. Men vi har alltid med vogna og legger henne i den hvis vi er på besøk e.l., og da sovner hun som regel greit der også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå