Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Var i en dåp for en stund siden og kom da i snakk med en annen som var gravid og som jeg ikke kjente fra før. Hadde termin omtrent likt. Hun spør hva jeg skal kalle gutten og jeg svarer, jeg spør tilbake og hun svarer. To veldig forskjellig navn! Navnet vi har valgt er veldig lite brukt, bare litt over hundre som heter det... Får i går høre at de har brukt helt samme navn som det jeg sa til henne på gutten sin... Merket jeg ble litt irritert men vet jeg ikke eier navn, så de må jo få lov til deg...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Ta det som en ære at de syns ditt navn var finere enn dems...Du var jo det forbildet ;o))) men forstår at du fikk det som et slag i tryne...men snu det litt å tenk : Ha, det var det jeg viste at vi hadde et flott navn...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Altså helt alvorlig! Gidder du å bruke energi på å irritere deg over at noen du ikke kjenner og ikke har noen relasjon til, bruker samme navn på sin gutt? Beklager, men da leter du etter problemer i livet...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Ja, prøver å tenke sånn... Er jo ikke slik at jeg eier et navn, ble og blir allikevel litt irritert. Hvert fall siden de valgte SAMME kombinasjon av navn også! Det var liksom litt i det meste laget... Siden det er to navn.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Ja, jeg gidder å irritere meg over det ja. Siden de tar helt samme navnekombinasjon og navnet er ganske uvanlig. Men jeg skjønner jo at jeg ikke kan bestemme det! De vokser opp i samme område!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 For en krise at noen har samme navn i samme område! Ro deg ned, menneske! Hadde de vært naboen, stilte det hele seg ganske annerledes. Bruk ikke mer energi på noe så meningsløst. Det hjelper ikke å stresse med noe man ikke har kontroll over, er fullstendig bortkastet. Til neste gang kan du kanskje huske å holde navnet for deg selv, hvis du ikke tåler at andre evt kan synes det er brukendes til sine unger.
Mø schæl! Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Oioioi, så sympatiske noen av svarene her var, gitt! Vet du, jeg skjønner deg godt, hovedinnlegger. I og med at de kommer til å vokse opp i samme område, kanskje til og med gå i samme klasse (evt skole) og navnekombinasjonene er spesiell, så vil det jo etter sigende se ut som om det er DERE som har etterliknet dem... Hadde de bodd på andre siden av landet, så pytt, pytt - men i dette tilfellet så skjønner jeg deg faktisk godt!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 Må le litt av deg, her trekker du konklusjoner litt vel raskt! Jeg er helt rolig, men synes allikevel det var teit av dem å velge helt samme navn som oss (samme fornavn og samme "mellomnavn"). Har ikke tenkt å ta livet mitt av den grunn, men synes det var litt unødvendig siden det er et ganske spesielt navn. Stresser da ikke med det for noe i verden, blir for latterlig at du kommer frem til den konklusjonen.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 hehe.. Jeg forstår deg, jeg. Vi valgte en navnekombinasjon utfra slekt, og vi liker at der er en viss "arv" i navnet. At en kan utfra forfedre forklare litt hvorfor en fikk sitt navn. Og så hørte vi om noen som kun hadde byttet om på navna;) Har de så dårlig fantasi? Til og med en i slekten klarte å bruke det ene av navna vi valgte(ikke den delen av slekten navnet kommer fra). Og dette er ikke et typisk norsk navn.... Nei, noen har bare dårlig fantasi, tenker jeg. Heldigvis bor ingen av barna samme sted, så det betyr egentlig lite. Men irriterende er det. For når en velger en litt spesiell kombinasjon av navn, så er det jo for at ungen skal ha sitt eget og helt spesielle navn, som skiller fra andre. Men så betyr det jo at vi må ha valgt navn andre syns er fine, da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå