Gå til innhold

Fælt å fortelle..


Vektbaby, prinsesse 07 + spire

Anbefalte innlegg

Nå er jeg 12+4 uker på vei og har begynt å fortelle om graviditeten til de nermeste. Nå er det bare sjefen min som er den siste viktige personen å fortelle det til, vil gjerne slippe at hun hører det et annet sted, men jeg gruer meg sånn!! Er helt nervøs med tanken, og har synes det har vert fælt å si det til andre også. Nå går det uansett ikke ann å skjule det lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er like langt på vei som deg og aner heller ikke hvordan jeg skal få sagt det til min kvinnelige barnløse sjef at jeg føder mitt i verst tenkelig tidspunkt i forhold til sessongvariasjonene på jobben. Vi er en veldig liten sårbar avdeling med stort press fra vårt moderselskap. De er allerede livredde for at jeg skal slutte enda jeg alltid påpeker hvor godt jeg trives der, for det gjør jeg virkelig. Prøver å tenke på alle mulige alternativer til at jeg skal få hjulpet de best mulig, men det er ikke enkelt dette....

 

Fortalte det også til mamma her om dagen og ventet meg ikke annet enn en kald skulder. Slik var sist gang også, for ti år siden, men jeg visste hun kom til å mykne opp etterhvert.

 

Det er ikke helt gøy å fortelle om det nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Det er trist å høre at dere gruer dere og ikke får de reaksjonene dere hadde håpet på.

 

Håper at sjefer og familie reagerer på en helt annen måte enn dere frykter, er ikke noe gøy å grue seg når dere egentlig skal fortelle en kjempegod nyhet!!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sagt, og det var jammen godt! Er også i en veldig sårbar periode i jobben, der de er veldig avhengig av alle de som fremdeles jobber der. Sjefen min synes det var koselig og var glad for å høre det. Mine foreldre og svigerforeldre gleder seg veldig, så er ikke det, syns bare det er litt skummelt å si det likevel. Phu.. Nå er det i allefall sagt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er rundt uke 15 nå og har ennå ikke sagt det til andre enn mamma (og det var en tilfeldighet). Vi har flere barn og jeg har ikke inntektsgivende jobb ennå. Derfor ønsker vi å holde det hemmelig en liten stund til.

Men vi kan forvente oss masse spørsmål når det blir fortalt og jeg gleder meg ikke. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, er 14+3 i dag, og vi har enda bare fortalt det til mamma... Og lillebror som fikk vite det med en gang da :)

Hans familie vet enda ikke noe. Vi har vært veldig mye frem og tilbake i forholdet, så vi forventer vel heller ikke udelt lykkerus når vi forteller foreldrene hans.

 

Men sjefen min da, uff som jeg gruer meg. Jeg er definitivt ikke klar for å fortelle arbeidskollegaer og sjef om graviditeten enda, men det er vel ikke lenge før de begynner å spørre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...