Gå til innhold

Blødning.. Kontakte legevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på tidlig UL i uke 8 og alt var bra med lille, hjertet slo og ingenting å bemerke.

Jeg er nå i uke 10 og Onsdag forsvant sakte men sikkert kvalmen, jeg har spydd 20 ganger pr dag både i dette og tidligere svangerskap. Jeg har murringer i rygg og mage.

Igår begynte jeg å blø litt brunt blod, ikke utflod, men blod.

Kan jeg ta kontakt med legevakten? Legen min har jo ikke åpent før på Mandag og det er litt lenge å vente. Vil de ta meg alvorlig på sykehuset nå når jeg bare er i uke 10?

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At kvalmen avtar skal du ikke bekymre deg over, det er helt vanlig.

Blødninger i første trimester er også langt vanligere enn man gjerne tror, men jeg hadde kontaktet legevakten og bedt om henvisning til ultralyd igjen.

Skrevet

Ja. Kontakt legen. Det er tommelfingerregel. Kontakt alltid lege ved blødninger. Det trenger overhode ikke å være noe galt, men da er det fint å få vite det:)

Skrevet

Du kan ikke ringe sykehuset da? Jeg ville ikke dratt til legevakten i hvert fall. Du kan jo ringe dit, men det er ingenting de kan gjøre der. En venninne av meg satt på venteværelset i mange timer med en SA, bare for å komme inn til legen, som ba henne dra til Ullevål dagen etter...

På sykehuset vil du kunne snakke med en jordmor, tror ikke de vil avvise deg selv om du ikke har fått fødeplass ennå.

Lykke til, det er nok helt sikkert i orden!

Skrevet

hvordan har det gått med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...