mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Til london i oktober? Er da ca 5 mnd på vei, tenkte på den berømmelige svineinfluensaen....
ncsm Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Ja det hadde jeg. Har selv tenkt meg til London i oktober 6mnd på vei. Jeg sier bare..... "GOD TUR" :-)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 29. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2009 okey Takk for svar
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Ja, det hadde jeg. Denne svineinfluensaen tror jeg er hauset opp, dessuten finnes den jo her hjemme også... God tur!
fiore Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Jeg skulle ha reist med jobben i September men jordmor anbefalt meg ikke til å reise... fikk beskjed å ligge unna flyplasser og store folksamlinger, England har også drabbats mer enn andre steder. Sjekk med din lege/jordmor innen du bestemmer deg. Jeg skulle ha vært på en stor messe så det var litt spesielt tilfelle...
Gjest Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Jeg ble frarådet på det sterkeste å reise til Hellas og til Amsterdam, og flyreiser i det hele tatt. Jordmor sa at hun aldri i verden hadde gjort det dersom det var hennes svangerskap, så da lar jeg det være:)
barney Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 Jeg var hos legen min denne uken og spurte legen min om det samme og han sa at det var bare å reise. Så London - here I come!
LILLENURKETVÅRT Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Jeg lurte på om jeg skulle til Spania i sommer, da var jeg vel 14-15 uker på vei. Legen sa at jeg bare skulle dra - men det var før den verste svineinfluensa-oppmerksomheten kom. Alt gikk bra, jeg fikk ikke noen influensa, men jeg ville ikke dratt nå. Ikke fordi det ikke vil gå bra, høyst sannsynlig vil det gå bra. Men jeg syns det var mer stress en kos å være i Spania. Vi mellomlandet også i England og var ute og spiste - følte jeg måtte sprite hendene, passe på å ikke ta meg til munnen uten å ha spritet hendene først, passe på at det ikke er isbiter i glasset på restaurant, ikke spise salat ute, kun spise helt gjennomstekte og safe, litt kjedelige ting. Men jeg tror jeg kanskje er av det bekymrede slaget. Bare så innmari kjedelig om det skulle skje noe. Med mindre reisen er veldig viktig for deg.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 29. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. august 2009 Takk for svar. Nei har selvfølgelig ikke lyst til å utsette den lille i magen for noe. Men man kan jo få det her også som sagt, men sannsynligheten er vel kanskje større for å få den der borte enn her?! Tror jeg hører med jordmor også, blir jeg frarådet, reiser jeg definitivt ikke. Det er det ikke verdt.
b77h Skrevet 29. august 2009 #11 Skrevet 29. august 2009 Tror bare man må følge sin egen "magefølelse" på dette, for det finnes nok ikke noe fasitsvar. Det er jo også tydelig når folk får så forskjellige svar fra legene sine. Jeg har helt bevisst ikke reist på noen utenlandsferie i sommer, og har takket nei til en studietur med jobben til København i oktober (er i uke 18 nå). Jeg vet jeg helt sikkert fint kunne reist, men vil bare ikke ta sjansen. Og jeg syns ikke det er noe stort offer - har reist veldig mye de siste 15 årene og kan reise igjen etter barnet er født.
HeidiL Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 skal til barcelona fra onsdag til søndag som kommer ) spurte jordmor hva hun syntes og hun sa "å så flott ) kos deg masse!" så jeg er overhodet ikke redd for å dra ) basert på alt jeg har lest om influensaen og jordmors reaksjon... hun sier ALT rett ut! så jeg gleeeeeeder meg til varmt og deilig vær )
Bippe77 Skrevet 30. august 2009 #13 Skrevet 30. august 2009 jeg var i london i sommer... og skal tilbake til london i oktober... jeg skal med andre ord reise! Tror nok sansynligheten for at jeg får svineinfluensaen er like stor der borte som her hjemme.... ihvertfall siden jeg til daglig jobber i bhg... Og i en annen sammenheng sa jordmor til meg at det er 1 trimester som er farligst... hun var glad for alle gravide som hadde kommet seg over 1 trimester nå som influensaen er på anmars! Tar såklart noen forhåndsregler... vasker meg oftere på hendene enn vanlig, har med med antibac overalt og har ikke planer om å gå på konsert el med store folkemengder... kan ikke akkurat låse seg inne her hjemme heller spør du meg! Legen min sa noe klok... tror man at man skal bli syk, da blir man det helt sikkert! Gleder meg sykt å shoppe til den lille i magen jeg da! For har vært på UL før det.. og kanskje ser vi hva det blir?!!
Bellen^2 Skrevet 30. august 2009 #14 Skrevet 30. august 2009 Ja, jeg tror jeg selv ville ha dratt. Men jeg tror det er viktig som mange andre skriver over her at du følger magefølelsen din på dette. Det finnes ikke noe fasitsvar. Jeg velger å dra på jobb (jobber innenfor helsesektoren), mannen min drar på jobb som innbefatter reise, har ett barn i barnehage, og drar og shopper på Ikea, men tar de forbehold jeg kan ved å vaske hendene ofte og nøye, bruker antibac og passer på at folk ikke står "oppå" meg og snakker med meg.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 31. august 2009 Forfatter #15 Skrevet 31. august 2009 Jeg er ganske lugn av meg, så ganske sikker på at det blir tur ja! Jeg har også vært på ul føre vi drar, så er kjempeklar for babyshopping i rosa/blå farge, og shopping til jenta mi Takker for svar jenter
ayaah Skrevet 31. august 2009 #16 Skrevet 31. august 2009 JA, ville ha reist! Faktisk kom jeg hjem fra London i går, er 17 uker på vei. Det er en stund siden jeg bestilte billetter; jeg tenkte ikke på svineinfluensa den gangen. Ble litt betenkt da jeg så at gravide ble frarådet å reise dit, men etter å ha tenkt grundig over alt så tok vi turen likevel, og angrer ikke! Så langt føler vi oss i toppform alle sammen ihvertfall! Jeg dro alene med døtrene mine på 13, 11 og 6, tenkte at det verste som i realiteten kunne skje var at noen av oss ble så syke at hele turen ble ødelagt, eller at jeg ikke klarte å passe på dem ordentlig fordi jeg selv var syk. Men sannsynligheten da???? Jeg føler meg i utgangspunktet veldig frisk og rask; at jeg plages veldig med åreknuter har ikke noe å si i denne saken. Så OM jeg skulle få svineinfluensa, tror jeg nok at jeg skulle stått over ganske bra. Det er vel snart like stor sjanse for å bli syk i Norge?? Vi hadde med oss antibakteriell gelé som vi brukte når det ikke var så lett å vaske fingrene, prøvde å være ekstra nøye med det. Så én person på undergrunnen med munnbind, og så noen oppslag om å være forsiktig, det er det eneste vi merket til hele hysteriet... Så lenge det ikke er snakk om å ta STORE sjanser (dum trenger man jo ikke å være), så fokuserer jeg på å LEVE. Det kan skje skumle ting overalt til enhver tid, har ikke lyst til å bli diktert av alle "tenk hvis"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå