*SmurfeMamma* Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 vil ha noe godt og spise i kveld! noen forslag?? kom gjerne med oppskrift også!
Tidemann Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 fløtegratinerte poteter med: -sopp og løk,surret i en gryte -peppersaus -kokte gulrøtter - indrefilet
Bellini Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Dette er en knallgod, ekte italiensk oppskrift! Må prøves:) Ha gjerne en liten klunk rødvin i sausen om dere tilfeldigvis har en skvett tilgjengelig... Spagetti & kjøttboller 2 ss olje / margarin 4 fedd hvitløk 1 løk 2 bokser hakkede tomater 1 stort glass / 2 små bokser tomatpurè Salt og pepper 0,5 kg kjøttdeig En god handful bladpersille 1 egg 2 gode skiver loff + en skvett melk 2 dl revet Parmesan 3 dl kokende vann Salt og pepper 2 stk kjøttbuljongterninger spaghetti 2 ss smør / margarin Hakk løk og 2 fedd hvtløk, som has I en gryte med margarin og freses blankt I ca 5 min. Hell over tomater og tomatpure, og smak til m salt og pepper. Hell over 3 dl kokende vann med 2 buljongterninger oppi. La det putre på svak varme. Gjerne lenge, men oppskriften krever bare 10 min. Mens dette koker kan du lage kjøttboller I maskin eller for hånd; Bland kjøttdeig, 1ts salt, pepper, egg, 2 fedd presset hvttløk, hakket bladpersille, parmesan og loff som har ligget litt I melk. Press ut overflødig melk fra loffen først. Form dette til kjøttboller på størrelse med små golfballer. Legg de oppi gryta med saus og la de koke der på svak varme I 10-15 min. Ha I 2 gode ss margarin mot slutten av koketiden. OBS; jo lenger denne retten kan putre på svak varme, jo bedre blir den! Du trenger ekstra parmesan til å drysse over, og gjerne basilikumblader☺ Hvitløksbaguetter er godt til.. Og rødvin, for de heldige som kan drikke det..
White*Angel Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Hjemmelaget pizza Taco Lasagne Kyllingsalat Reker og loff Gryterett
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 I kveld har jeg insistert på biffsnadder Kan på ingen måte kalles "en bedre middag", men skikkelig deilig kosemat er det. Vi steiker biff oppkuttet i småbiter sammen med frisk sopp, og serverer med mais og pommes frites ved siden av. (Kan gjerne ha bernaise-saus til, for de som liker det.) Gleder meg!
♥2 små gull♥ Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Jeg har kjøpt inn til kyllingsalat i kveld. Masse grønnsaker, makaroni, og en ferdigstekt kylling. Kjempegodt, også blir man ikke så "tung" i magen av det
Nov79 Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Hei, Noe jeg skal lage idag er hjemmelaget tacopizza med salat attåt. Er kjempegodt! Lag pizzabunn selv(eller pose for den del) Salsasausen smører du utover bunnen(her bruker jeg hot type) Stek kjøttdeig og ha i seasoningmixen, Fordel så dette utover pizzaen.(ønsker du ekstra sterk kan du også bruke hot seasoningmix). Skjellene knuser du i hånden og sprer utover pizza med ost tilslutt over dette. Inn i ovnen i ca 15 min 225 grader. Lag en god salat med fetaost til. Bon apetit=)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 Jeg tenkte vi skulle kose oss med racletter i dag. Både godt og koselig :-) Skjærer opp litt kjøtt og marinerer (til å steke oppå raclettejernet), lager en god pastasalat, godt brød og fyller opp noen skåler med masse revet ost (hovedingrediensen i racletter), sopp, paprika, hvitløksbåter, løk, skinkebiter... You name it! Så er det bare å kose seg :-) Gjerne med gode venner, dette tar ofte litt tid. Men forutsetter selvfølgelig at du har raclettejern, da...
*SmurfeMamma* Skrevet 29. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. august 2009 tusen takk for svar alle sammen:) nå har jeg lørdagsmiddag i flere uker fremover! i kveld blir det biffsnadder som lykketrollet skriver;) begynner å bli lei av pizza, det har vi hver lørdag i ulike varianter... hehe;) litt over middels glad i pizza kan du si...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå