Gå til innhold

Jenta vår kom 17.8, uke 34+2


Veslemus

Anbefalte innlegg

Fødselshistorie

 

Med termindato 28. September og dato for planlagt keisersnitt 9. September, ville jenta vår det annerledes. Den 17. August, i uke 34+2 meldte ho sin ankomst.

Det ble hastekeisersnitt denne gangen også, men under rolige forhold, så det var en fin fødselsopplevelse denne gangen. Riene starta hjemme kvart over to. Vi var på sykehuset ca fire. Etter måling av spark og rie aktivitet ble det bestemt at det måtte bli keisersnitt med en gang. Jeg fikk kateter innlagt, ble ført ned på operasjonsrommet. Fikk spinalbedøvelse og så var det i gang. Jenta vår ble tatt ut kl 17.46. Fikk være våken og fikk glimt av jenta vår, før jeg skulle sys sammen og ligge på oppvåkningen i et par timer.

 

Vi fikk en tøff start, da ho måtte kobles til surstoff og ligge på kuvøserommet. Jeg fikk ikke holde henne før etter to dager, siden ho har umodne lunger. Dag en etter ks var fæl, da var jeg dårlig etter operasjonen og først kl ti på kvelden den 18. fikk jeg mulighet til å se tulla vår. Og da fikk jeg ikke se hvordan ho så ut, for ho hadde slange koblet til nesa og en diger smokk i munnen, som dekket hele fjeset ;) hehe.

 

Ho ble satt på antibiotika, da de trodde ho hadde en infeksjon, var heldigvis bare vann i lungene, ingen infeksjon. Ho var koblet til CPAP (oksygentilførsel via slange festet i nesa), og fikk mat via sonde. De tok Ul av hodet hennes, alt så fint ut. Ho fikk blodoverføring, da blodprosenten var veldig lav, også har ho fått sukkervann via en knapp festet til navlen. En masse ledninger, som har gjort at ho har vært festet til senga inne på kuvøserommet. Ho pustet såpass bra selv at ho slapp kuvøse, da :)

 

Ho har kommet seg fra dag til dag og vi koser oss med amming.Vi tok ut sonden for et par dager siden, og amminga fungerer fint. Ho er mer kvikk, mer våken, nysgjerrig og fri for alt av slanger. Har henne inne på rommet døgnet rundt nå, og vi kan snart reise hjem. Sterke, lille jenta vår :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...