Gå til innhold

Lille prinsen vår kom til slutt :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

15 dager over tiden kom han, 26. aug. 3370 g og 49 cm.

Startet med vannavgang og siden dette var ekkelt og gult, så ut som baby bæsj, ble jeg innlagt den natta uten særlig rier eller åpning. Slitsom natt. Mannen kom tilbake dagen etter rundt ni og kl ti fikk vi fødestue, hadde sterke rier og 3-4 cm. Jeg var skuffet over det, men ikke jordmor..

Siden jeg var 5 gangs fødende og så lenge over tiden, var jeg plutselig risikofødende... Ble liggende på ryggen (mistet fosterlyden da jeg lå på siden) og tviholde i lystgassen :)

Fikk plutselig trykketrang, og fosterlyden ble dårlig igjen. Da var det tre jordmødre, fødselslegen og en stakkars legestudent der inne (han så på med store øyne) Alle mente jeg ikke skulle trykke, men hva kan man gjøre?? Han kom som bare det og var ute på tre press (lå et stykke opp)

Ingen sak ;) han var ute før tolv. Meget glad for det. Fikk enerom og kost oss i to døgn på barsel, er nå hjemme igjen. Lillegutt er litt masete, sliter med luft, men det går seg nok til.. verdens nydeligste ;)

Takker for meg her inne. Nå var det siste gang for oss.. godt og litt vemodig.

Lykke til resten av dere. Nyt tiden både før og etter ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye.Kos dere masse.Og velkommen til verden til lille prinsen din.

Skrevet

Gratulerer så mye med lillegutt, og lykke til videre:)

Skrevet

Gratulerer :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Kos deg masse med babyen :0)

Skrevet

Gratulerer så mye med lilleprinsen! Har ventet på innlegg fra deg nå, må inn for å se med gjevne mellomrom. Kos deg med den lille :-)

Skrevet

Gratulere så masse! :-))

Så kom lilleprinsen din også til slutt! :-)

Hørtes ut som at det gikk greit tross lang ventetid når man går så lenge over termin!

Jeg fikk også vite da jeg kom inn på sykehuset at jeg var risikofødsel i og med at jeg var 5 gangs!

Dette visste jeg ikke noe om før jeg skulle føde, fødte 5 dager før UL termin!

Det var visst slik at alle som har født 4 ganger før hadde en litt større risiko for at livmor ikke skulle trekke seg sammen med en gang etter at babyen var ,ute slik at man kunne fortsatte å blø så mye at det kunne bli kritisk!

Måtte derfor ligge med kanyle i handa i tilfelle at noe akutt kunne skje, og fikk i tillegg til den sprøyta alle får i låret , 3 stikkpiller så fort babyen var ute!

Jeg var veldig heldig mistet bare 2 dl blod mellom babyen og morkaken og livmoren trekte seg godt sammen med en gang!

Lykke til og kos dere i tiden fremover, du kommer vel over på Din baby sidene?

Har ikke vært så aktiv inne der ennå, men kommer vel etterhvert, blir liksom til at man titter innom 3 tri. og ser om dei andre man har fulgt i svangerskapet har født! :-)

Klem! :-)

Skrevet

gratulerer med gutten;-))

Skrevet

Grattulerer med gutten , lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...