Gå til innhold

gutten min kom 12 dager før terminen:)


*toppris*

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg født en nydelig liten velskapt gutt:)

 

2308 ca kl halv tre gikk vannet helt plutselig, låg i senga og rett og slett skvatt til pga ble plutselig helt våt, utrolig ekkelt! Føltes som om jeg tisset på meg uten å vite om det, usj;) men hadde iikke regelmessige rier....siden hodet var festet dro vi ikke opp på KK før halv syv om morningen... De sjekket meg og hadde kun ca 3 cm åpning... riene ble værre og værre, låg til slutt og gren i senga, var så J vondt! Kroppen min ville ikke modnes, men gutten min ville ut...utrolig ufattelig dårlig kombinasjon! Det var rett og slett et helvete... Fikk klystèr, stod mye med gåstolen og svaiet for å hjelpe kroppen med å modnes og for å hjelpe gutten min til å bevege seg nedover...de la da varme kluter på magen for å hemme smertene til riene...Jeg ble også stukket i, akupunktur..men det funket ikke i det heletatt,,,,

 

Ved siste sjekken hadde jeg ikke kommet lengre enn 4 cm åpning, riene ville som sagt ikke hjelpe meg, de var ueffektive:( Låg da på storken, men de ville sende meg ned på føden for å gi meg epidural... Alt fallt i grus for meg da, for meg...der og da.. var det verdens undergang, hehe...for jeg skulle ikke ha noe slikt i det hele tatt... Men med tanke på hvordan det var så hadde jeg egentlig ikke noe annet valg... Etter at "valget ble tatt" fikk jeg skikkelige pressrier, men jeg holdt igjen pga var jo ikke modent nok... (alt man bekymrer seg for, hehe)

 

På føden kom gogutten vår etter to pressrier... han skulle absolutt ut;) De to siste pressriene var ikke SÅ vonde som hele forløpet, utrolig men sant... ut kom lillegutten vår kl 11.38, med sine 48cm, 3260g og 34cm rundt hodet:)

 

Så da ble det ikke epidural alikevel;) Jeg ville hjem samme kvelden, men etter litt vurderinger av hva som ventet hjemme ble jeg på KK en natt:) For hjemme ventet storebror...han er ekstremt glad i å komme inn til oss om natten osv.. Så tenkte at skulle jeg få sovet litt da var det best å bli på KK...Låg på føden, fikk ikke opp igjen på storken, dritt... selv om gutten min kom med en gang vi kom ned på føden... Kunne fktisk bare reist hjem, for ble jo vekket hele tiden...piping fra gangene av andre som ville ha besøk av jordmor, trasking da frem og tilbake... usj... menen, slik er det jo;)

 

 

Så nå har pappan vært hjemme hele uken og storebror er virkelig stolt;)

 

Vi kooooser oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye :)

Bra det gikk fint til slutt selvom det virker som om du hadde en utolmodig gutt :) Og du klarte det jo bra uten epedural :D

 

Nyt tiden framover! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for oss som får før termin! :P

Føles jo så utrolig deilig!! Hvordan er tilværelsen hjemme nå?

For oss har det vært en liten overgang å komme hjem, men begynner å komme inn i noen rutiner nå :) Første barnet skal vel velte om på hele livet så det var vi jo i grunn klar over.. hehe... vi satt faktisk å sang på vei til sykehuset "it's the end of the world as we know it"...

men du har jo en fra før også... Får du nok søvn når det er to som krever sitt? Snuppa vår har krevd en del nattestid så om jeg ikke hadde kunnet sove litt på dagtid veit jeg ikke hva jeg hadde gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er godt å ha han utenfor magen nå:) var så spent på å se han, om han lignet på storebror, og det gjør han;) artigt, er nesten som å se storebror når han var baby;)

 

Pappan er kjempeflink her hjemme så er heldigvis null problemer med søvnen osv:) Vi tar oss ekstra av storebroren i huset nå, få en glatt overgang;) han er så stolt av lillebroren sin, og at han nå er stor gutt, hehe:) blir jo hele 3 år på tirsdag;)

 

Ja det å få et barn endrer det meste;) Plutselig er det en liten sjef i huset;) hehe... men er viktig at man tar seg tid til hverandre selv om dette lille nydelige mennesket har kommet til verden, husk det;)

 

Her er gutten våken to ganger om natta, og sover leeenge om morningen... :) så er stas:) men kan jo fort endre seg.. storebror hadde kolikk når han var liten..så går egentlig bare å venter på at det skal komme igjen her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Gravida~ Uke 37

HEEEII.. =)

 

Ser at du har fått,GRATULERER SÅÅÅÅ MYE..!! =))))

Så heldig du er som er ferdig,misunnelig nå ja. ;)

Formen bra? Ammingen går greit?

Våken bare to ganger på natten er jo bra,du skal se at dette er drømmebabyen. Og ingen kolikk!!!

 

Jeg har 17 dager til terminen,går på krykker pga bekkenet så nå ser jeg frem til å bli ferdig.

 

 

Stor gratulasjonsklem. =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Toppris!

 

Utslått av bekkenløsning for tiden, så jeg kommer meg ikke på BIMtreff,

Håper vi sees på barseltreff en dag.

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...