Gå til innhold

Dere som har mista...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vondt fikk dere i det det skjedde? Eller var det plutselig bare blod der??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første gangen jeg mista kjente jeg ingenting før jeg plutselig så at det var mye blod når jeg gikk å do, jeg hadde kjent litt stikking nederst i magen hele dagen, men trodde det kun var fordi livmora utvida seg, så det var ikke vondt kun ubehagelig.

Fikk meg derfor et sjokk over alt blodet som plutselig kom :(

Den andre gangen jeg mista hadde jeg forferdelig vondt, var like langt på veg som forige gang jeg mista.

Da kjentes det ut som ekstreme menssmerter, jeg klarte ikke reise meg eller gå noe særlig i noen timer, lå på gulvet å vrei meg til det værste var over.

Så jeg har mista i samme uke på to vidt forskjellige måter, trengte ikke utskraping siden jeg bare var 7-8uker på veg og naturen ordna opp og alt kom ut av seg selv.

Blei et langt svar dette med mye detaljer, håper ikke jeg skremte deg nå da, naturen går sin gang uansett desverre...

Skrevet

Takk for svar... Er litt som jeg frykta da, har i kveld kjent ubehagelig stikking nederst i magen, har ikke kjent sånn før. Og i stad var det bitte-bitte litt blod på papiret :(

Skrevet

Hei. jeg har ikke mista. Men må bare spørre.. Er du redd du kommer til å miste eller er det bare et spørsmål? Fordi om du er det burde du ta kontakt med føden med en gang. Jeg fikk blødninger i uke 14 og ble kjemperedd jeg skulle miste. Så jeg dro til lege og han kunne bekrefte at mormunnen hadde åpnet seg 3 mm og at om jeg ikke tok det med ro var det farer for at dette kunne skje. Så jeg fikk tabletter, en sprøyte og besjed om å holde sengen i en uke. Nå har jeg en flott datter på 6 uker.

Håper det går bra med deg, men ta kontakt med dem. Om det er noe som er galt kan de hjelpe deg.!

Utover om det er vondt eller ikke, vet jeg at det er forskjellig fra person til person. Noen kjenner smerter i rygg og mage, som mense smerter og noen opplever bare blødninger. Det kommer kansje ann på hvor langt på vei du er.

klem

Skrevet

Jeg er redd for å miste. Jeg klarer ikke glede meg i det hele tatt. Er 5 uker på vei... Å nå i kveld har jeg kjent noen stikkinger i magen, har ei jente på 3, og kan ikke huske å ha den type stikkinger da jeg gikk med henne. Og da jeg var på toaletten i stad var det bitte-bitte litt lyst blod å¨papiret :(

Skrevet

Nei med dette trenger ikke å bety at du vil miste! det er normalt å ha litt blødninger, men jeg vil anbefale deg å ringe for å være sikker. Ring fødeavd. eller akutten NÅ.. (anbefaler å ringe føden om det ikke er et større sykehus da de har litt mere peiling)..

Huff føler med deg!! vet hvor ekkelt det føles å se det blodet!!

Lykke til, hilsen første anonym.

Skrevet

men det betyr ikke at du kommer til å miste, kjenner mange som har blødd tidlig i svangerskapet som har friske barn i dag!

Jeg skreiv at jeg hadde stikkinger nederst i magen den første gangen jeg mista, men det jeg ikke skreiv var at det hadde jeg i det svangerskapet der jeg ikke mista også :)

Så ja det kan være et tegn på at du mister siden det er blod, men det kan også gå kjempefint og at det bare er forandringen i livmoren du kjenner.

Det er desverre ikke så mye å gjøre med dette når du er så kort på veg, annet enn å håpe på det beste og prøve å tenke at det er jo som regel til det beste siden fosteret blir støta ut, men jeg vet godt at den tanken ikke fungerer når man er midt oppi det og kjenner meg også igjen i det du sier med at du ikke klarer å glede deg enda!

Skal krysse fingre for at det bare er noe uskyldig du kjenner:)

Skrevet

Takk for det.

Har ikke turt å gå på do igjen for å se... Bare gråti litt. Sitter å lurer på om jeg skal ringe, men vil vente å se til mannen min kommer hjem.

Men kan man bare ringe føden da, uten no henvisning fra lege? For å få UL eller noe...

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord.. Er jo kun jeg og mannen min som vet om graviditeten, og en mann trur jeg ikke helt skjønner tanker og redsler :)

Skrevet

Nei ikke mange menn som klarer å sette seg inn i graviditetsredsler tror jeg, men alikevel viktig å involvere de :)

Min mann ble helt overasket over seg selv da jeg mista, han gråt en skvett han også da og synes det var litt pinlig tror jeg, selv om jeg sa at det var jo hans barn også!

Tror desverre at du får beskjed om å ta kontakt med fastlege på mandag hvis du ringer føden når du bare er 5uker på veg, jeg fikk tilbud om blodprøver når jeg mista i uke7, tok over tre dager for å se om hcg nivået steig eller sank.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...