Trenger hjelp!! Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Og lurer på litt..Har ikke en fulltidsjobb,får alltid extravakter så lønn blir jo litt usikkert..Har jeg rett på noe støtte??Bostøtte,ka noen fortelle litt om den??
Snakkelittmeddeg Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Råder deg til å gå inn på aleneforledre forumet. Der får du vite alt =) Det er en egen tråd om det =)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Hvor gammel er gutten din? Du kan få overgangsstønad i inntil 3år (ytterligere 2 om du begynner på utdanning, men egne regler gjelder...) men det er en viss grense for alderen til barnet. Lurer på om det ikke er 8år..? Ikke helt sikker - les på NAV. OS utgjør litt over 11000 - det du tjener blir trekt fra ifh til hva du vil få utbetalt av NAV i OS. Bostøtte fikk jeg aldri, så kan ikke svare. Du får dobbel barnetrygd om du er alenemamma, usikker på om det er inntil en viss grense alder her også. Barnebidrag vil du få av far - regnet ut fra samvær, inntekt fra dere og lign Du kan prøve bidragsveilederen til NAV. Jeg vet at om man er alenemor skal man betale mindre i bhg, om dette gjelder f.eks på SFO (om barnet ditt går der..?) vet jeg ikke. Lykke til!
Trenger hjelp!! Skrevet 29. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2009 Hei,han er over 8 år så da får jeg ikke noe der. Barnebidrag skal kke far betale,men han skal betale halve sfo regningen.Får krysse fingre for at jeg får bostøtte ellers så klarer ikke jeg å bo alene:-( Tusen takk for svar Vålerenga,det blir mange tøffe tak fremover,men skal nok klare det og :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå