Gå til innhold

Ammer lillegutt enda - reise bort ei hel hælg..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer min sønn på 9 mnd. enda, men er bedd i bryllup ca. 50 mil unna når han er ca. 10 mnd. Skulle egentlig ha han med, men har nå fått tilbud om barnevakt denne helgen istedet. Har aldri vært borte fra han så lenge, så er litt i tvil, også pga. at jeg ammer enda. Tror dere det går bra å reise fra han så lenge..? Jeg må vel da evt. ta med ammepumpen og pumpe meg, selv om jeg er litt skeptisk til dette i forhold til melkeproduksjonen.

Hva har dere villet gjort..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du spør hva vi ville ha gjort, må jeg svare at jeg hadde villet ta barnet med.

Skrevet

Hadde det vært meg og min sønn så ville jeg gjort det! Jeg ville også pumpet litt i forkant så han fikk mm til de måltidene han pleier..Også ville jeg latt barnevakten tatt nattavending i samme slengen :P Neida, men jeg ville absolutt reist - jeg hadde visst at Magnus hadde hatt det bra med (sannsynligvis) mine foreldre og jeg hadde visst at han godtok flaske på natten istedenfor pupp (de har hatt han en halv natt frem til jeg kom hjem fra bryllup og gav da flaske med stor suksess). Han er en trygg og blid unge så jeg tviler på at han hadde savne meg - i allefall ikke før han så meg komme hjem :P

Men klart - jeg hadde savnet han og sikkert sendt flere bekymringssms :P

Hva angår melkeproduksjon så vil jeg tro at så lenge du pumper på turen ( og vet at du får til å pumpe) så burde det gå greit! :)

Lykke til med valgets kvaler ;)

Skrevet

Det må du føle på selv, og finne ut hva som er riktig for dere.

Jeg dro bort en helg for å slutte å amme, da var mini 9 mnd gammel. Det første han gjorde når jeg kom hjem var å forlange pupp, så vi ammet til 14 mnd.

Skrevet

Takk for svar! Ikke enkelt dette synes jeg... Vil jo i hovedsak kanskje ha han med, men blir litt reising med fly og tog og stress..

Han sover hele natten, så det er ikke noe problem med amming da, men håper bare at han ikke blir avvent på evt. denne ene helgen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...