Gå til innhold

kjenner ikke noe liv? =S


Babyboy<3

Anbefalte innlegg

Jeg prøver for harde livet og kjenne etter om jeg kjenner noe liv der nede? men jeg kjenner absolutt ikke noen ting.. flere?? gjør meg skikkelig bekymret. er 3mnd og 1 uke på vei. min mor spør meg alltid om jeg kjenner noen "romling" på en måte der nede,men jeg kjenner ikke noe.. er dette normalt? er ikke noe spess kvalm lenger heller.. håper noen som kanskje har litt mer peiling enn meg kan være så snille og fortelle meg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du med "liv" mener eks. kjenne fosteret bevege seg, så er du nok litt tidlig ute. Hvis du er førstegangsfødende tror jeg det ikke er normalt å kjenne liv før rundt uke 18?, men de som har født flere ganger ofte kan kjenne tegn til liv tidligere fordi de vet hva de skal kjenne etter.

 

Etter uke 12 er det mange som føler seg bedre form, kvalmen blir borte, en sover bedre, livmoren "beveger seg oppver" slik at det blir mindre press på urinblæra osv.

 

Du må nok smøre deg med litt tålmodighet til før du kan kjenne etter liv og vær glad for at kvalmen har gitt seg! En annen ting, som regel er alt du måtte føle eller ikke føle deg, helt normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du først begynner å kjenne liv, om en del uker - så er det heller ikke normalt å kjenne det hver dag til å begynne med, det er først en stund ut i svangerskapet (etter uke 20 ihvertfall mener jeg) at man skal kjenne bevegelse daglig.

 

Dette er tredje for meg - jeg har ikke kjent noe enda, er 12+5, og jeg forventer ikke å kjenne noe på en stund heller :-)

 

Gikk og ventet på disse boblene som man snakker om, men begge gangene har det vært helt tydelige spark jeg har kjent da jeg kjente bevegelse første gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skriver under her på begge innleggene :)

 

Jeg begynnte å kjenne liv i uke 19. Har heller ikke kjent regelmessig liv hver dag. nå er jeg i uke 22. og begynner å kjenne mer og mer, og det blir mer krafitig :)

 

Så bare smør deg med tålmodighet, plutselig kjenner du "de magiske boblene" (som min mamma kalte de). :) Prøv å kos deg med at kvalmen er borte. De kaller jo 2 trimester for den gode perioden i svangerskapet av en grunn :D

 

Lykke til =) Så vil nok lille nurket gi beskjed etterhvert at h*n har det fint i magen din=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjente noe greier i går.. men er jo veeeldig usikker på om det er babyen som gjorde det da.. er 13+5.. men kjente ikke bobbler, men det var bare en rar følelse.. kommer vel mer etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke kjent noe liv enda. Er førstegangsfødende og er 13+6...

Jeg har også mistet symptomene på at jeg er gravid, både kvalmen og ømme bryster er borte! Jeg var heldigvis hos legen på mandag og hørte hjerteslagene for første gang, så nå skal jeg bare nyte graviditeten og gleder meg til å kjenne sparkene, men regner med at det er noen uker til ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. har vært litt "hissig" på å ringe legen for og bestille time/r i det siste:P så tror nok min lege river seg litt i håret.. det hjalp og høre alle svar. roet meg mer nå.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...