Gå til innhold

Hvilke kommentarer tar du til deg og husker på "for alltid"? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av de finste om min sønn kommer jeg til å huske leeenge. Ei venninne i klassen ser han for første gang og utbryter "ÅH! Er du ikke glad for at du har fått en så nydelig pen baby? Vi kan jo være ærlige å si at det er ikke alle babyer som er pene med en gang, men han her er den peneste jeg har sett!!"

Ellers så har jeg ei venninne som beundrer meg for å være student, mamma, jobber og pusser opp hus alt på en gang, og hun vet å fortelle meg det - mye! Det er deilig å ha sånne venner :) Hun er en sånn jeg beundrer, som jobber hardt og når hvert eneste mål hun setter for seg selv! Noe jeg også forteller henne ved en hver anledning jeg får! :)

Og en til som jeg husker spesielt godt, fra en god barndomsvenninne ett par måneder før jeg ble mamma; "Av alle mine venninner så er jeg så glad for at det er du som er gravid - for da slipper jeg å bekymre meg for om det skal gå bra eller ikke. For det er ingen tvil om at du kommer til å klare det utmerket som mamma! Det har jeg visst bestandig!"

Hvilke kommentarer husker du på når alt ikke bare er solskinn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slo meg var noe en venninne av mamma sa til meg da hun var på besøk for ett års tid siden. Hun satt og så på meg en stund og sier plutselig: "Du har en så fantastisk behagelig stemme. Man kan jo ikke bli annet enn rolig av å høre på deg snakke!"

Vet ikke hvorfor jeg ble så glad for akkurat det, men det er vel fordi det ikke er så vanlig å få komplimenter for stemmin sin! Dessuten har denne damen en så oppriktig væremåte at man liksom bare vet at hun mener det :)

Ellers blir jeg jo alltid glad for å høre hvor nydelig sønnen min er, men det skjer jo nesten hver dag... :P

Skrevet

Jeg husker godt da jeg var høygravid og en dame jeg aldri har sett før kommentert hvor vakker jeg var som gravid. Hun sa til meg at jeg så ut til å bli en god mor:)

Men det var kommentaren senere i samtalen som festet seg best. Hun sa noe sånt som" Bare vent til du får holde barnet ditt i armene dine. Det er en følelse som er vanskelig å beskrive med ord. Det er som å være nyforelsket, bare 100 ganger sterkere".

Det var nøyaktig slik jeg følte det (og fremdeles føler) da jeg traff min nydelige lille datter for første gang.

Skrevet

En nabo,som jeg ikke ante var naboen min kom bort til meg og sa at hun ville bare si at jeg virket som en fantastisk mor.Hun hadde sett meg fra vinduet mange ganger når jeg var ute med jenta mi.

Skrevet

Har mange slike kommentarer jeg bærer med meg i hjertet mitt..

Da jeg annonserte at jeg var gravid igjen nå, så satt fire av mine venninner i sofaen min og gråt gledestårer på våre vegne. De sa at det gledet dem så indelig at vi endelig skulle få et søsken til jenta vår. De vet vi har prøvd lenge..

Ellers sa en kollega til meg at hun trodde jeg var en flott mamma for jeg snakket om jenta mi og mammarollen med en unik glød.. Haha . Så herlig å høre..

Skrevet

Kommer aldri til å glemme øre-nese-halsspesialisten jeg var til som 5-åring, som sa til at jeg hadde VIRKELIG utstikkende ører, de burde opereres så jeg ikke ble mobbet når jeg begynte på skolen.

Mamma tok meg under armen og dro meg ut derifra mens hun ba mannen ryke og reise en viss plass.

Jeg HAR IKKE utstikkende ører, men dette var privatklinikkenes spede barndom...hehe.

Men jeg har aldri glemt det, og av og til ser jeg etter når jeg ser meg i speilet. Men jeg har helt vanlige ører.

Var kanskje ikke helt dette du var ute etter, men det var det første som slo meg...

Skrevet

En ting jeg aldri vil glemme er førske gang jeg kyssa sjikkelig med en gutt. Like etter kysset sa han at jeg var dårlig å kline :P

Den dag i dag må jeg jo bare si at om han tenkte på det der som klining var han ikke noe serlig bedre ;)

Skrevet

Første som slo meg, var en kommentar jeg fikk på barneskolen.

Jeg var ikke den som var redd for å snakke egentlig, men da jeg en gang hadde sagt min mening om noe, kom en klasse"venninne" med følgende kommentar: "Hvorfor gidder du å si noe, ingen som bryr seg om hva du sier likevel!" Den gikk rett inn av en eller annen grunn, og det var starten på en barne -/ungdomstid jeg har fortrengt, og som fortsatt preger meg veldig den dag i dag - nesten 25 år etter.

Snakket om det med en annen venninne, mange år etterpå. (Vi gikk i samme klasse på barneskolen). Hennes kommentar hjalp meg jo ikke da; "det var jo bare barnesnakk, den som tok det til seg må jo ha vært en idiot". Jo takk....

kanskje ikke helt det du mente, men likevel...

Skrevet

" tenk om verden hadde hatt flere av deg. Du er like vakker innvendig som du er utvendig"

Jeg ble ganske imponert over den karakteristikken.

Skrevet

En fin kommentar fra svigermor:

"jeg hørte den der "jag trodde änglarna fanns bara, bara i himmelen" på radioen, og da tenkte jeg på deg!"

Skrevet

Jeg har både kommentarer på godt & vondt som jeg husker, og som jeg nok alltid kommer til å bære med meg..

De som er i mitt hjerte er det nok heldigvis mest av! <3

Blandt annet, da min sønn ble født;

"alle" de ansatte på barselavdelingen kaldte lille blå for et Nydelig lite Lykketroll pga det lange, mørke, fine håret hans =)

En venninne av meg sa at vi gjør oss flid med han der ;D hihi.

Og en nabo som fikk se han for aller første gang sa at "han var virkelig vakker! Aldri før har jeg sett en så vakker nyfødt baby".

En gammel venninne av mamma sa at jeg var den fineste mammaen noen gang! :D Og så en fremmed dame da jeg & samboeren var på ferietur i Sverige i fjor sommer, kom bort til oss og sa at jeg var nydelig gravid :)) osv... Har så mange fine kommentarer jeg alltid kommer til å huske på og ha med meg <3

Skrevet

Jeg var 20 og var ute med ei venninne og danset. Jeg ble oppmerksom på en mann som satt og så på meg, men var i grunnen ikke interessert i noe annet enn å ha det gøy med venninna mi. Etter en stund kom han bort og sa : "Jeg klarer ikke å ta øynene fra deg, for du er så behagelig å se på!" Og så tilføyde han at han ikke var på skjekker'n, han ville bare si det til meg, og så gikk han.

En kollega sa til meg en gang ( jeg jobbet i barnehage): "Jeg beundrer deg, for samme hvor sure eller stressa foreldrene er når de kommer for å hente, etter å ha snakket med deg så er de blide og avslappa alle sammen. Du har en utrolig positiv effekt på mennesker rundt deg."

Etter at hun sa det, så har jeg tenkt over det, og det stemmer nok til en viss grad ( kanke fikse alle!), men jeg vet ikke helt hvorfor.

Skrevet

Har fått mange hyggelige kommentarer, den siste som jeg nok kommer til å gjemme i hjertet mitt var fra en pasient. Hun fortalte meg at hun hadde bedt til Gud om hjelp og at han hadde sendt en engel og den engelen var meg. :oD

Husker en kommentar mamma har fått av en bekjent, hun sa nemlig at hun hadde sett oss på butikken en dag og syns mamma hadde så vakre døtre (meg og min tvillingsøster), var absolutt ingenting som ikke var perfekt, haha....Greit å hente fram på dager hvor selvtillitten er på bånn. ;o)

Skrevet

En av de kommentarene jeg har blitt mest glad for, fikk jeg av en gammel fyllik da jeg var 16-17 år. Jeg var ikke veldig glad i mitt eget utseende, hadde dårlig selvtillit og mange komplekser. En dag jeg gikk i byen etter skolen, fikk jeg øyekontakt med denne mannen, og smilte til ham. Da kom han bort til meg og sa: "Du er jammen en nydelig jente, du. Og så må du være god inne i deg, som smiler så pent til en slik som meg."

Ble både veldig glad og fikk klump i halsen. Stakkars mann, han ble nok ikke behandlet pent av mennesker.

Skrevet

En gammel skolekamerat spurte meg hvordan det har vært å være den stygge og mindre populære tvillingen. Søsteren min ble ballets dronning i 9. klasse og kapret kjekkasen på vgs. Også meg da, mørkets fyrste, som for øvrig har klart meg bra:-p

Skrevet

kan ikke skryte på meg så mye, men for ett år siden når jeg jobbet i matbutikk hadde vi en fra ledelsen som var der i 6 uker for å lære opp en ny daglig leder og hun sa til meg at jeg var den som var flinkest med kundene og var skikkelig koselig i butikken (på jobb). Tar det til meg, for jeg er egentlig ikke en veldig positiv og sprudlende person

Skrevet

Så mange herlige kommentarer :) Også noen stygge :P Jeg har en greie som gjør at jeg ikke husker så godt negative/slemme ting som blir sagt til meg. Og det er jo egentlig like greit ;) Hehe..

Husker en til jeg nok kommer til å huske - og som jeg husker så godt fordi jeg ble så overraska. Ei i klassa mi sa til meg/spurte ett par uker etter jeg hadde født "Er du sammen med pappan? Jøss, trodde ingen på din alder var sammen med barnefaren lenger enn halve svangerskapet - det er liksom ikke så vanlig da!" Eh, jeg er 22 år og har vært sammen med barnefar i over 6 år. Ho fikk ganske mange rare blikk fra de andre som var der - og jeg tror ho følte seg litt dum da jeg sa hvor lenge vi hadde vært sammen. Snakk om å snakke før man tenker :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...