♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 lurer på om noen kan svare meg på det jeg lurer på.... Jeg lurer så fælt på hvordan utregningen av mine fødselspenger blir... Jeg har flere forskjellige jobber. Er avløser i fjøs med kontrakt som varer til nyttår, jeg går ut i permisjon i slutten av november. Er sykmeldt derifra så får nå svangerskapspenger fra nav for den biten. Har jobbet på hagesenter nå i sesongen, fra april til ut juli. Har ellers vært vikar i barnehager. Har tjent veldig forskjellig fra måned til måned. Har nå i august fått fast 22 % stilling ut året og skal i tillegg være tilkallingsvikar. Det jeg nå lurer på er om noen vet hvordan de regner ut fødselspengene. KOmmer kontrakten på 22 % til å ødelegge for utregningen min..?
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Jeg var på NAV idag og spurte om dette i min sak da jeg har en fast jobb 100% et sted, også jobber jeg sporadisk et annet sted. Det de gjør da er at den faste lønna di, gjør at du får den fast, og det du har tjent sporadisk tar de og legger sammen et viss antall mnd (vet ikke hvor mange mnd de tar med) og regner ut gjennomsnittet av dette. Så kontrakten på 22% ødelegger ikke i det hele tatt
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 29. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2009 Håper dette stemmer, da blir jeg glad
"nøtteliten" Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Jeg tror det blir slik at den dagsatsen du har i svangeskapspenger beholder du som oreldrepenger. I tillegg blir det regnet ut ifra lønn fo den 22% faste stillingen og det som du evt har i tillegg som tilkallingsvikar. Dette gir på en måte 3 dagsatser som legges sammen til en.
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 30. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2009 22 % stillingen min er i barnehage der jeg i tillegg er vikar ved behov,så lønnen vil variere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå