veldig fødeklar Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Har hadt influensa symptomer i noen dager og tok en tur til legen i dag. På slutten av undersøkelsen ba jeg han om å sjekke hjertelyden på lille-frøkena vår, syns jeg har kjent veldig lite liv siden ul på tirsdag. Legen forsøkte i flere runder å finne fosterlyden, men det var stille som graven. Helt pyton. Han mente det var best at jeg tok en tur til sykehuset for å få en ul. Han snakket med sykehuset og det var bare å komme. Jeg kjørte opp til mannen min og hentet han. Jeg var i såpass sjokk at tårene bare trillet og han måtte kjøre de 3 milene til sykehuset. På vei snakket vi litt om at det kunne være greit å forberede seg på det værste selv om selvfølgelig håpet på det beste. Mange tanker raste gjennom hodet mitt; hva kunne være galt, hva skulle vi si til guttene våre osv. Da vi kom på sykehuset kom vi raskt inn til ei trivelig jordmor. Jeg klarte ikke selv å forklare så mye, men hun forsto at det var lurt å komme fort i gang med undersøkelsen. Hun fant jenta fort, og vi så ganske raskt at hjerte slo, lykken på jord!! Jordmor fortalte litt om hva som kunne være årsaken til at legen ikke hørte fosterlyd, selv om hun syntes det var veldig rart. Hun sa også at når den gravide har en infeksjon pleier babyen å holde seg helt i ro for å samle krefter. Merker i kveld at jeg er psykisk veldig sliten, i tillegg til en influensa, men samtidig så inderlig glad for at noe som kunne endt så frykteli tragisk faktisk fikk en lykkelig slutt.
Maisie Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Oj guri. Skjønner godt at du føler deg sliten nå. Du har sikkert fått en etterreaksjon også. Det hørtes ikke ut som en god opplevelse. Legen din burde ha informert deg bedre før han sendte deg til UL, slik at du ikke sitter og venter på UL med hjertet i halsen for at noe skal være galt. Men det er åpenbart (av mange innlegg jeg har lest) at mange leger ikke er så oppdatert og kunnskapsrike på graviditet som de burde være. Og ikke minst det med empati og kontakt med mennesker i en sårbar situasjon. Godt at dere fikk komme dere til UL med en gang og se hjertet slå. Babyen har sikkert også vært sliten etter influensaen din. Hvil dere masse nå!
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Huff,stakkars dere! Dett hørtes ikke trivelig ut!! Enda godt at jenta har det bra i magen! God bedring og lykke til videre!
LILLENURKETVÅRT Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Uff, høres ille ut. Jeg studerer medisin og akkurat nå har vi begynt å lære om svangerskapskontroller og sånn. Vi har fått beskjed om at vi aldri skal si "jeg hører ikke hjertelyd", fordi det er så veldig avhengig av om legen er flink og hvordan baby ligger. Så man skal si "det er ofte vanskelig å høre lyd", for så å sende videre, så ikke mor blir unødig stresset...
Gjest Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Å hjelpe meg, der fikk du deg en støkk! Det var skikkelig ekkelt at legen ikke kunn finne hjertelyden da. Hvis de ikke er så rutinerte til det bør de faktisk ikke begi seg ut på det synes jeg. Men så utrolig bra at babyen har det fint!!
Kine&nurket;-) Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Jordmor fant ikke hjertelyden hos meg forrige svangerskapskontroll, så jeg ble også endt til sykehuset for UL. Alt var bra, men kjenner igjen følelsen!Skal tilbake på kontroll på Mandag, så satser på at hun finner den da altså!
Gjest Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Så godt å høre at alt var bra der inne <3 Vet hvordan den usikkerheten føles som..
veldig fødeklar Skrevet 29. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. august 2009 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det var en tøff opplevelse som jeg håper å slippe flere ganger. Skal på ny ul-sjekk 13. oktober. Har enda ikke vert til vanlig jordmorkontroll, men må vel bestille time snart :-)
Bæibidoll Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 Huff tror deg på at dette var tøfft. men heldigvis var det bra. har selv en grusom historie bak meg.. du finner den på *vi mistet vår baby* fikk aldri se vår kjære Tim Andr'e huff, men glad det gikk bra for deg =O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå