Gå til innhold

Skikkelig dårllig samvittighet, noen andre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære har jo prøvd litt å få barn, så etter tredje pergokur så satt den. Er mere lykkelig enn noen gang!

Men jeg er så sinnsykt dårlig, har kastet opp to-tre ganger hver eneste dag i halvannen mnd, og det er så slitsomt... Er 12+5 i dag. Er helt skutt når jeg kommer hjem, og må sove, eller så fungerer jeg bare ikke. Også ryggen min er virkelig ikke bra, legen sa det er normalt, men har så sinnsykt vondt nederst i ryggen, på begge sider av hoftene og nedover den ene siden og rumpa og låret! Og det er såååå vondt. Har tre venninder som akuratt har født og de hadde ikke noen plager under svangerskapet, og jeg får så mye.

Også får jeg så dårlig samvittighet fordi nå har jeg endelig klart å å bli gravid, og det syns jeg er helt perfekt, vil ikke noe annet i mitt liv akkuratt nå! MEN å gå gravid er ikke fantastisk i det hele tatt, og jeg får så sinnsykt dårlig samvittighet for at jeg tenker sånn!!!

Og får så dårlig samvitttighet for at jeg er så sliten, syns andre gravide ser så sporty og glade ut...

Jeg burdte jo være så lykkelig og gå rundt å smile hele tiden, men det orker jeg ikke...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg som skrev oppe...

Også en grunn til at jeg er så sliten er pga jobben. Jobber i butikk, der er det jo enten løtfe eller sitte, og vi sitter på stoler uten ryggstøtte, det er ikke godt... Så sa jeg til hu ene at tenke på alle de som sjukemelder seg når de er kvalme, men her er jeg hveeeer eneste dag og kaster opp, da fikk jeg svar : nei, når man er gravid så må man leve med det, men er det ikke nå man liksom skal ta vare på seg selv mest da???... Hos oss må jeg "velge" mellom å kaste opp og tisse for vi er så få på jobb...og å ta seg fem minutter utenom pause er det ikke snakk om..spurte om å ta meg to minutter: Ja, men det er bare fordi du er gravid, kunne ønske jeg også hadde en unnsyldning for å ta meg to minutter... det skal vel ikke være sånn?

 

sorry...ble veldig klagete dette altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal ikke være sånn, graviditet er ikke en sykdom, men alle tingene som følger med kan være grunn til en sykemelding - ihvertfall i en periode. Ikke bry deg om de sure kollegaene dine. De er enten sure fordi de ikke har fått barn enda, eller fordi de savner å være gravid og vite at de snart skal få en liten baby!

 

Jeg liker ikke å være gravid, men jeg liker å få baby - graviditeten må jeg bare gjennom. Jeg stråler ikke i det hele tatt, er trøtt og uopplagt, men skjønner at det må til dette her for at jeg skal få en liten til.

 

Venter nummer tre nå, og mine svangerskap har ikke vært spesielt ille eller spesielt fine. Jeg bare trives ikke så godt med å bli diger og trøtt og måtte ta hensyn til bekkenet og sånn. Og jeg vet jeg kommer til å bli DIGER denne gangen også.

 

Fikk en vekker for et års tid siden, snakket med en nabo som var gravid og hadde termin noen måneder senere. Jeg gratulerte henne og spurte hvordan det gikk og sånn, og så svarte hun meg så ærlig som jeg aldri har hørt noen svare før: "Jo, det går jo, men jeg liker ikke å være gravid jeg, jeg synes ikke det er noe kjekt. Men vil du ha en unge så må man bare gjennom det." Syntes det var deilig at noen turde si det, og nå tør jeg å si det også. Jeg liker heller ikke å være gravid! Ihvertfall ikke hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er bare ti uker på vei og har vært kvalm i 4. Når jeg våkner gruer jeg meg for å stå opp til enda en kvalm dag. Holder på å bli sprø. Var hos legen i går og fikk kvalmestillende. Det hjalp en del, men fikk dårlig samvittighet for å ta medisinen og ble veldig trøtt. Det er vanskelig å tenke positivt når livet nesten ikke er til å holde ut. Føler virkelig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke har dårlig samvittighet for å ta kvalmestillende, du hadde ikke fått dem hvis de ikke var trygge. Pass på deg selv, overskuddet kommer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...