Gå til innhold

Noen her som har peil på RS virus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt barn med RS virus,vet dere hvordan de fikk det?

Måtte dere på sykehus? HVor gamle var barna???

Generelt om dere har hatt barn som har hatt det kan dere dele erfaring med meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de fleste barn gjennomgår en RS-virus infeksjon iløpet av barnehagetiden, og de fleste blir ikke sykere enn en vanlig forkjølelse.. Det er farlig for barnet dersom det er lite eller har en sykdom fra tidligere, som for eks asthma. Tror det er normal prosedyre å legge inn alle barn under 3 mnd til observasjon på sykehuset, og er de over 3 mnd vurderer de hvert tilfelle.. Det smiter vel på lik linje som alle virusinfeksjoner og forkjølelser.. hånd-munn smitte..

Min sønn fikk det da han var 6 mnd, var tett og fikk hostesaft og forstøver-behandling, men trengte ikke legges inn.. Ei venninnes datter fikk det da hun var 2 mnd, var innlagt på sykehus i litt over ei uke, med oksygen og forstøverbehandling.. Hun ble raskt fin igjen.. Det er farligst for syke nyfødte og svake..

Skrevet

mink datter fikk det da hun var 4 mnd, var stor og sterk for alderen. Men ble såpss syk at hun (vi) ble inlagt på sykehus i 8 dager. På isolat. Hun fikk oksigen, og ventolin (tror jeg det heter). Oksygen nivået raste plutselig en dag så hun havnet på intensiv avdelingen.

Hun var skikkelig tett i bringen, og tett neste. Heldigvis så ville hun fremdels ha bryst,og fikk i seg rikelig med mat.

Takk og lov for at alt gikk bra. Var helt forferdelig når det sto på som verst. Vondt å se ungen min så syk.

Er i dag er stor jente på 4 år, og har aldri vært skikkelig forkjøla siden (bank i bordet)

Ikke astma eller syk på noen måte.

Skrevet

Jenta vår hadde det då ho var 6 veker gamal. Begynte som ein forkjølelse, med tett nase og hoste. Ho blei tettare og tettare, det surkla/"rista" i heile babyen kvar gong ho pusta. Begynte å bli redd for at ho ikkje skulle klare å puste i det heile tatt.

Reiste på legevakten som sendte oss på barneklinikken. Kom inn der seint om kvelden, ca kl 23. Jenta fekk adrenalin på maske og så var vi der eit par timar og "slo laus" slim frå lungene (bar ho på armen og ganske brutalt dunka ho i sidene). Reiste heim igjen same natt.

Hosten/surklinga varte lenge, og etter dette har jenta slitt mykje med hoste/luftvegsinfeksjonar. Fekk diagnosen infeksjonsutløst astma ved 11 mnd, og har gått på astmamedisin fast etter det. Mange får lett astma/"barneastma" etter RS-infeksjon som ganske nyfødd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...