mamman til to gutter Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Hva er ditt beste triks mot svangerskapskvalme? Jeg mener selv jeg har prøvde det aller meste gjennom dette og det forrige svangerskapet, men er så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har fått tabletter av legen som hjalp meg gjennom sist, de hjelper nå også, for jeg spyr ikke hele tiden uten å klare å spise noe, men jeg er fortsatt møkkakvalm! Jeg er sykmeldt og gjør minst mulig, har en drøm om å klare og gå en tur ute, men ikke noe fristende når jeg frykter jeg kaster opp hvert øyeblikk. Seaband prøvde jeg sist, gikk fra å være konstant uggen til å kaste opp konstant i løpet av de tre dagene jeg brukte det, tørr ikke prøve igjen. Jeg prøver å småspise hele tiden, men det er ikke lett. Spiser salt&pepper potetgull og drikker cola. Salte kjeks syns jeg er ekkelt å spise for det blir bare tørre smuler i munnen, for jeg er jo supertørst også og klarer ikke å drikke noe særlig heller. Spiste tomatsuppe til middag og spiste vel totalt ca3 skjeer og 1/4 rundstykke... Hva mer kan jeg gjøre?? Jeg har ikke prøvd akupunktur, men det er umulig nå uansett når det er fredag kveld...
Mamma'n_til_bamsemumsen Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Har ikke noe spesielle tips, men vi er i samme båt.... var akkurat samme i forrige svangerskap også. Første gang varte kvalmen i 4 mnd. Så håååååååååååper at det ikke varer like lenge denna gangen... Er 13+ 3 i dag... Druer, sjokolademelk og saftis funker her hvertfall, ikke noe å bli feit av akkurat men...
Maisie Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Uff, trøsteklem til deg! Jeg er stort sett over kvalmen nå, men var sykemeldt pga av den tidligere i svangerskapet. Var kvalm uansett hva jeg gjorde, spiste eller ikke spiste, og fikk skikkelige "kvalmeanfall" hvor jeg bare hev etter pusten og krøket meg sammen og ventet til trangen til å brekke seg gikk over. Brukte seabands litt, men de hjalp ikke noe særlig. Ikke Postafen heller. Ble utrolig sær på mat (gjaldt å finne noe som jeg ikke ble kvalm av å tenke på), og spiste omtrent bare brødskive med syltetøy på + eplejuice i ca en måned. Da fikk jeg i meg litt mat, samtidig som det ikke var for tørt eller for søtt (bringebærsyltetøy måtte det være). Men det hjelper å spise mange bittesmå måltider, da mister man ikke så mye når man først kaster opp også. Klarer fremdeles ikke spise masse uten å bli kvalm lenge før jeg blir mett. Ellers er det en del som prøver ingefær. Ingefærte eller -kapsler. Finnes på apoteket.
mamman til to gutter Skrevet 28. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2009 Jeg leste faktisk et sted her om dagen at ingefær mot svangerskapskvalme ikke er anbefalt fordi man ikke vet om det har noen bivirkninger, så det tørr jeg ikke prøve (husker ikke hvor jeg leste det). Loff med bringbærsyltetøy spiste jeg mye sist og jeg drømmer om mammas syltetøy, men det er umulig å få tak i nå, men håper jeg får tak i det i løpet av neste uke. Og tak for trøsteklemmer:-)
Lillegull2008&2010 Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 kjempetrøsteklem til deg! Vi er nok i samme ekstremtvuggende båt, og det er helt forferdelig!! Klarer ikke å gjøre noe om dagen, er helt gåen. Er dumt det er fredag, men vil anbefale deg å teste ut akupunkturen etter helga.. Jeg hadde en time mandag og en tirsdag og er fortsatt møkkakvalm, men har ikke kastet opp siden.. Ikke tenk på om det er sunt eller ikke det du spiser, er bedre at du i det hele tatt får i deg noe, så prøv å småspis akkurat det du har lyst på. Drikke blir det lite av da man blir så sinnsykt mye mer kvalm av å drikke på tom mage. ellers er det jo mange kjærringråd du kan teste ut som står på venstre sden her. Masse god bedring til deg, håper vi våkner opp imorgen og føler oss friske og raske alle sammen!! (as if)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå