Gå til innhold

Sover deres nyfødte det meste av døgnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 4 dager som sover hele tiden. Kun våken til måltid eller halveis våken iallefall..Det er helt motsatt av hvordan søsteren var så jeg begynner nesten og lure på hva som er normalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Di to første ukene sov lillegutt konstant...men så voknet han til litt!! Nå er han snart 5 uker og kan være våken mennom 2-4 timer :-) Er litt mer liv nå...Tenkte også om det var normalt i starten, men det er d nok! Bare nyte tia sier de :o)

Skrevet

Ja det er helt sikkert normalt, men man finner alltid noe å bekymre seg for. Det er også lett og sammenligne når man han andre barn..Men det virker som om mine to er vidt forskjellig-foreløpig.

Skrevet

For friske nyfødde er visst normalen å sove ein plass mellom 12 og 20 timar i døgnet. Eg har opplevd begge delar :o)

Eldste sov veldig lite på dagtid (maks 2-3 x 20 min), var generelt utilpass og sutra/skreik mykje.

Lille sov MYKJE, sikkert rundt 22 t i døgnet dei første vekene og ca 20 t fram til mellom 2 og 3 mnd. Ho hadde litt gulsott og sov derfor meir enn normalen. Ved amming klarte eg å holde ho våken i maks 5 min om gongen, måtte vekke ho ca annankvar time på dagtid første veka for å få i ho mat.

Så lenge ungen legg på seg er det det viktigaste dei første vekene.

Gratulerer så mykje med babyen forresten, og NYT sovinga :o)

Skrevet

Nyt det!

Min sov IKKE noe særlig i begynnelsen. Hadde nok det som var av KISS/KID, kolikk osv.

Noen ganger sov han i vel 20minuter av ren utmattelse. Men etter en liten ladding av bateriene var vi i gang igjen. Dagene var et mareritt. Han sov vel godt fra 0230 om natten til 1130 om dagen første 3mnd, men utenom det var det gråt og leven.

Etter 3 mnd gikk det seg gradvis til.

Er vel hovudgrunnen til at han nå snart er 3år og vi enda ikke har en nr 2 på plakaten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...