Gå til innhold

Naar forteller dere andre at dere er gravide?


endelig min tur

Anbefalte innlegg

Jeg er 4+5 med nr. 1 og testet positivt for 5 dager siden. Jeg har lenge proevd aa bli gravid uten hell, saa da jeg endelig testet positivt fortalte jeg det i lykkerus til min naermeste familie, gode kollegaer og venner (som alle visste at vi hadde slitt en stund). Flere reagerte imidlertid at jeg fortalte dette saa tidlig og at jeg burde ha ventet til den "magiske" 12-ukers grensen. Hva med dere? Har dere holdt det for dere selv forelopig? Naar planlegger dere aa fortelle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, har fortalt det til mine nærmeste venner og nærmeste familie. Vi har prøvd i mellom 4 og 5 år på nr to, så det var vanskelig å holde det for seg selv. Trengte et par venninder til å verifisere at de fem testene virkelig var positive..... Uansett om noe ikke går rett vei, vil jeg at mine nærmeste skal vite det, vil trenge noen å snakke med da og. Slik tenker jeg. Fortelle det videre til flere tenker jeg å vente med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fortalt det til mannen min (self)

og 4 veninner...

2 av dem prøver å bli gravide de og (vi har avtale om å fortelle hverandre)...

1 anner jente er gravid og har sagt det til mg...

og den 4 spurte rett ut om jeg er gravid og jeg klarte ikke lyve :)

 

gleder mg stort og tiden kan ikke gå fort nok...

selv om en skulle tro jeg har nok å holde fingrene i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt i går, og har ikke fortalt noen andre enn samboeren min ennå. Men jeg tror nok jeg kommer til å fortelle det til et par venninner, samt min søster ganske snart. For det første har jeg så innmari lyst til å dele de gode nyhetene med noen, og for det andre så tror jeg at det er godt at noen vet at jeg er gravid om det skulle gå galt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 5 nå.. Og vi har ikke sagt det til noen.. Mannen vil helst vente til jul, men jeg vil si det etter at jeg har vært hos legen. Skal ikke til lege før om 4uker, så vi sier hvertfall ikke noe før det. Om vi klarer å vente heeeeelt til jul får tiden vise.. :)

 

Om man vil si det etter eller før de 12 ukene er vel opp til hver enkelt. Jeg er litt delt der, jeg vil vente, men vil si det og.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid med nr. 2. Før nr. 1 hadde jeg to spontanaborter. Har prøvd 2 år på å bli gravid med nr. 2, så de fleste vet jeg prøver. Har sagt på jobb og nærmeste familie og venner.

Jeg hadde aldri klart å holde meg. Ble jo så glad ta testen endelig viste positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok det kommer til å vises før jul... I mitt første svangerskap kunne det sees fra ca uke 12.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine søstre har sagt til meg at hun skal prøve når jeg har blitt gravid igjen - og hun fikk vite det i helgen.

 

Ellers kommer vi kanskje til fortelle det i starten av oktober, siden vi da skal i bryllup.

 

Men jeg ønsker ikke at ALLE skal vite det. Kan ikke la alle vennene mine får vite det fordi de kjenner kolleger av meg, og jeg ønsker ikke at det skal komme frem på jobb... Helst ikke før etter 12 uker, men vi får se. Forrige gang ble jeg sykemeldt ca uke 9 pga kvalme, så da er det vanskelig å holde på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvordan man skal "lure" gode venner slik at de ikke skal forstå at jeg er gravid, skal på hyttetur og da hører da drikker man rødvin for å kose seg, Vi vil vente til etter vi har vært til legen i begynnelsen av oktober.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Mozell light i en hvitvinsflaske(med skrukork)? Det funka for meg:-) Bare husk å riste ut all kullsyra først;-) Da folk spurte hvorfor jeg drakk hvit istedenfor rød sa jeg at jeg fikk så vondt i hode av rødvin sist jeg drakk at jeg orket ikke tanken på det akkurat da:-) Ellers finnes det vel alkoholfrirødvin du kan helle over i en "original" rødvinsflaske. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taaakk! Men hva om de tar fra flaska da og drikker fra den? Vi skal innom systembolaget i Sverige også, er liksom lite vits for meg da, Huff vanskelig dette altså, selv om jeg har mest lyst til å skrike ut av glede at jeg skal bli mamma !:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der med festlige lag i begynnelsen. Har jo ikke lyst å si noe før de 12 usikre ukene er over, men det er ganske avslørende og ikke drikke på fest:.) Går jo an å si man går på en antibiotika kur der man ikke kan drikke alkohol.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips med Mozell - det skal jeg benytte meg av i helgen! Da skal jeg på vennefest, og da er det ekstra vanskelig å holde ting skjult. Skal på en jobbfest på fredag, men da kan man alltids skylde på at jeg er sliten og skal noe tidlig dagen etterpå. Var på en vennemiddag her en dag da, og fikk servert sushi, men da dro jeg en historie om at jeg hadde blitt matforgiftet av sushi tidligere og ikke orket tanken, og det fungerte også veldig fint.

 

Ellers måtte jeg fortelle det til min nærmeste sjef på jobben her om dagen -jjeg jobber som konsulent og de ville plutselig sende meg på prosjekt som ville innebært langvarig pendling og masse overtidsjobbing, og da sa jeg bare at det ikke var aktuelt. Han tok det bra han da, viste seg at han og kona også prøver å få barn! puh. Men har ellers ingen planer om å si det til noen andre av mine sjefer før det synes på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, sushi er helt fint å spise!! bare hold deg unna tunfisken ;)

Ellers er: Gjedde, abbor, røye og ferskvannsørret over 1 kg, samt blåkveite, sverdfisk og hval unngås. Spis heller ikke innmaten i krabbe, dog klør, kreps og det "hvite" i skalldyr går bra :)

Sushi er nærinsrikt og fint, -eneste fisken jeg kan spise serru, all annen brekker jeg meg av. Underlig nok, siden fisk er noe jeg i utgangspunktet er veldig glad i :)

 

Måtte bare innom her og se, fikk vite i går at ei venninne av meg antakelig blir med i denne terminklubben etterhvert -selv er jeg i marsklubben :)

Vi bikker den magiske 12-ukern på lørdag, og på søndag forteller vi det nok til mamma... Lillebror fikk vite det få dager etter jeg testet positivt, ettersom han skulle inn i militæret. Og jeg bare MÅTTE fortelle det til noen. Men sambo og jeg har egentlig avtalt å holde det tett for så mange som mulig lengst mulig. Problemet er at jeg vil gjerne kunne fortelle det til mamma, og da må det skje nå (bror kommer på perm og det arrangeres familiemiddag med kaffe og kake:) ettersom vi bor i forskjellige byer. Og neste gang jeg skal besøke henne ser hun det nok selv...

 

Utrolig spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt i dag, og jeg er overlykkelig. Har lyst til å fortelle hele verden, men samboer syns vi burde vente, og det skjønner jeg selvfølgelig, men er så vanskelig, spesielt å holde det skjult for min mor, og mine nærmeste venner... hehe... får bare prøve å "glemme" det intill videre, og heller snakke med dere her inn som er i samme situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt i går, og har bare fortalt det til mannen min, og ei venninne som er i marsklubben (vi sluttet med pillene ca samtidig). Har egentlig lyst til å stille meg på taket og rope det ut til hele verden, men kommer til å vente til etter 12 uker med å offentliggjøre det. Vi hadde et vennepar som fortalte det til venner og familie med en gang testen var positiv. De mistet desverre, og det ble litt slitsomt for dem å måtte fortelle alle den nyheten når alle var ganske "høyt oppe". De ble imidlertid gravide igjen like etter, og da ventet de 12 uker med å fortelle det. Nå er de foreldre til en super liten gutt. :) Men jeg tror at hvis man har prøvd lenge å bli gravid, er det sikkert godt å ha et godt støtteapparat man kan snakke med rundt seg helt fra starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut i uke 5 at jeg var gravid. I uke 6 fikk jeg vite av legen at jeg er gravid. Og samme dag som jeg hadde vært hos legen fikk alle besteforeldrene og 1onkel vite det. Nå er jeg 6+3:D

 

I uke 12 skal mine søsken få vite det og alle andre:D

Vi holder det hemmelig så lenge:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ser at de fleste her har begynt og spre det glade budskap.. jeg har ikke sakt det til en levende sjel ennå.. ikke gubben en gang.. hihi.. tenkte eg sku se kor lang tid det tok før han skjønte det av seg selv.. Jeg har selv vist at jeg er gravid i over en uke..

Har lyst og prøve og holde det hemmelig såå lenge som mulig.. har vært inne på tanken, om og gi besteforeldrene ska få ultralyd-bilder i julepressang.. hihihi.. men det spørs om det lar seg gjennomføre...

Ska først komme meg gjennom min egen 30års feiring neste helg..(va igrunn j...... dårlig planlagt, eller ikke planlagt i det hele tatt...) tipper det vil være noen venninner som kommer til og følge med.. men får jo prøve og "lure" de en stund til;-)

 

Lykke til alle sammen jaffal:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er andre som også sliter med å holde på hemmeligheten... Jeg er 5+3 i dag, og testa pos. for en uke siden.. Fortalte det til mamma og pappa på søndag, da de spurte om jeg kunne hjelpe de å bære noe tungt... Gadd ikke å finne på dumme unnskyldninger, så sa det like godt som det var...

 

Jeg og samboer var egentlig enig om å ikke si noe på en god stund ennå, men jeg sliter der allerede... Og i går kveld glapp jeg til søstra hans også... Hun var på jakt etter å låne noe barneutstyr til en nabo... Men jeg har snart bruk for det selv.... Så da glapp det ut....

 

Håper bare jeg klarer å holde det innen fam til de 12 ukene har gått... Synst det er greit at fam vet hvorfor jeg ikke er helt i form, og kanskje jeg får litt ekstra hjelp med barnepass til mine to små ved behov også...?? Men har ikke lyst at alle andre skal vite det, om noe skulle gå galt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalt det til nærmeste familie og ett par venninner men vil helst holde det skjult til uke 12. Er bare så utrolig vanskelig.

 

Mistet i april så redd det samme skal skje ïgjen og verre om alle rundt meg vet om dette da :(

 

Men krysser alt jeg kan for at det går bra denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7uker idag, planen til meg og samboer var å ikke fortelle det til noen før uke 12.. Ikveld fikk hans foreldre vite det, min mamma, og nærmeste familie.. Vordene tanter og onkler.. :D Alle lurte på hvorfor vi ikke har sagt noe før.. Litt skummelt å si det, men nå er det sagt.. :)

 

 

Haha, mamma var helt i 100, hun har ventet på barnebarn siden jeg var 16, og det er jo en del år siden nå. Og ropte ut. Vet *samboeren min* det? Jeg kan ringe han! Haha, hun ville si det til alle, men fikk hedigvis stoppet henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til 2 av mine nærmeste veninner, og selfølgelig samboern. Har som plan og værtfall vente til første svangerskapskontroll med å si det til fler. Skal til kontroll 6 oktober. Har mest lyst til å vente med å spre nyheten til etter første UL. Da er vi værtfall sikkre på at alt står bra til, før vi begynner å fortelle det videre. Men det er så vanskelig å holde på denne nydelige hemmeligheten også <3 Har mest lyst til å bare si det til alle sammen!! Satser på at det forblir hemmelig en stund til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 7 uker og her vet min og mannens familie det + en del gode venner. jeg er ikke noe særlig flink til å holde slikt hemmelig og syns det er gøy å fortelle det. Går det galt så hadde jeg nok fortalt det til disse menneskene uansett.....

 

Gode nyheter er til for å deles;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca i uke 6, og har fortalt det til en venninne som jeg vet holder kjeft.

 

jo, også til faren min!!! han ble så glad! men det er jo skummelt å fortelle det så tidlig da...merker jeg vil fortelle det til flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...