Gå til innhold

røyking!


juneb

Anbefalte innlegg

hei alle sammen ;D jeg er/var en røyker da jeg ble gravid. har sliti veldig med og slutte med røykingen selvom røyk ikke har vært godt når kvalmen satt på sitt værste og alt .. men har gått veldig bra :)

 

bare lurte.. er det virkelig så mange "ikke røykere" som klager på om dem sitter på en kaffe (ute) att det er røykere som sitter ved dem og røyker?

 

mener det er ute i frisk luft og er vell det stedet røykere burde føle seg frie til og røyke uten og få klager eller stygge blikk.. om du er gravid eller ikke mener jeg att man ikke kan klage på røykere som står ute og tar seg en røyk eller sitter og tar seg kaffe med venner og koser seg samtidig med en røyk..

DET er IKKE dems ansvar og ta hensyn til alle rundt seg som velger og sitte ute og akkurat der dem sitter.. er du så imot røyk kan du vell flytte deg lenger unna eller heller gå inn og nyte kaffen din som du dro ut for og drikke :)

så etter 17 mai i år i att det var en som hadde klaget over att det stod folk rundt han eller ved siden av han som røyket, når dem stod ute for og se på 17 mai toget gå på torget..

det er jo helt SYKT att han mener røykere ikke burde få røyke ute? men inne, hjemme hoss seg selv i sine egene 4 vegger.. går kanskje litt for langt med anti røykere noen ganger og må si det irriterer meg att røykere skal få ha så lite frihet og skal tenke på folk rundt seg som dem ikke en gang vet hvem er før dem tenner seg en røyk..

 

syns det er provoserende att enkelte aldri blir fornøyde eller att dem ikke klarer og gå bort fra røykere istedet for og stelle seg oppå dem og klage over folk rundt dem som røyker.. ufff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei :o)

har vært røyker selv, men de siste årene har det bare vært til fest. frem til jeg ble gravid da.

 

Er ganske enig med deg i mye av det du sier, men syntes ikke man burde stå å røyke når man skal se 17-mai toget. Da burde de som ønsker å ta seg en røyk heller gå ett sted der det ikke er så mange mennesker.

Det syntes jeg fordi alle vil jo se toget uansett om de røyker eller ikke. Og da står man så tett, du vet jo ikke om den personen som står ved siden av deg er veldig allergisk eller gravid. Eller kanskje de står med ett lite barn som ikke syntes så godt. Og jeg syntes det blir feil at da må alle ta hensyn til den personen som røyker, bare fordi man er ute. Røyking er jo tross alt valgfritt, det er ikke f.eks allergi.

 

Men når det kommer til at man klager når man sitter på en ute kafè, så pleier det å være litt mer rom mellom bordene og da er man ikke så tett på hverandre at røyking ikke burde være sjenerende. Har selv sittet ute sammen med venner som har røykt, etter at jeg ble gravid, og jeg merker ikke noe, så lenge de ikke står tett opptil meg da :o)

 

Så jeg syntes det er litt forskjellig på hvor man er og hvordan settinga er:o) og er helt enig i det siste du sier om at det er provoserende at enkelte aldri blir fornøyd uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er veldig enig :) selv syns jeg ikke det er noe koselig og tenne en røyk om jeg står tett blandt folk.. så jeg hadde jo aldri gjort det, hadde isåfall gått bort fra folke mengden!! men enkelte folk oppsøker røykere kanskje ubevisst?? men det er alltid noe og klage over liksom.. og det er ganske stort ute, røykere står som regel og sitter som regel der det er ett askebeger.. så vidt jeg vet hvertfall!! Men mye av det det blir klagd over ang røyk er så useriøst... og proviserende.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanligvis ingenting i mot litt røyklukt og spesielt ikke utendørs, men er blirr utstyrt med en hysterisk luktesans for tiden, alt lukter så innmari mye, derfor blir røyklukten helt uholdbar. Jeg bor i en storby og har flere venner som røyker. Løser det lett med å unngå steder der det røykes flittig og det er JEG som flytter meg dit røyken ikke blåser. vennene mine mener det er de som skal gjøre det, men det er jo jeg som er problemet så JEG flytter meg. Null problem..

 

Sier meg enig at 17maitog, fotballkamper og lignende forsamlinger ikke er spesielt egnet for røyking da flertallet IKKE røyker og der det er mange barn. Det handler jo om å vise respekt begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv røyket frem til jeg ble gravid, jeg kuttet tvers og fikk superluktesans. Nå holder jeg ikke ut lukta! Det gjelder også kafeer og restauranter som har uteservering, og det blir et problem når vi på solskinnsdager finner oss et bord i et hjørne på uteserveringer, bestiller maten og sitter der og venter når selvfølgelig et par røykere setter seg ved nabobordet og tenner seg røyk etter røyk. Selv om du godt kan si at det er jeg som brekker meg av lukta og ikke klarer spise maten min der, så var det også jeg som satt der først!

 

JA til delt røyk og ikke-røyk-områder på uteserveringssteder!!

 

 

Og denne svære skyen av røyk man må dukke gjennom for å komme seg inn enkelte plasser, jernbanetorget i oslo være seg en slik plass, inngangene på blindern, enhver kafe når det regner samt en hel del mer...

 

 

JA til totalt røykforbud! -det er ikke bra for noen uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt for! Totalt røykeforbud altså. I allefall på dagtid;)

Det er ikke bra for noen, og selv om jeg røyker på fest selv, så syns jeg at det faktisk burde vært forbudt.

 

Jeg mener også at det er ganske tragisk at det ikke skal gå an å sette seg ned på en uterestaurant med barna sine uten å få røykskyen i fjeset. Jeg vet at mange røykere er såpass oppegående at de ikke fyrer opp når barn og gravider står vedsiden av dem, men det er jaggu mange som ikke tar hensyn også.

 

For å sette det på spissen: Er det ok at en influensasyk hoster rett på deg når du står og venter på bussen? Kanskje et dårlig eksempel, men røyk er faktisk skadelig, og burde vært helt valgfritt om man ville utsettes for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor farlig trur dere røyk er??

 

< vi må også slutte og kjøre bil, fyre med ved i ommen, fyre med strøm, lage mat, koke kaffe og alt annet som krever strøm, diesel, bensin og gasser osv..>

 

eller hva med og oppdra unga sine mitt i by'n med all den trafikken rett utenfor dørene som både voksene og barn puster inn dagelig. og hvis man går tur med barnevogn så er ungen omtrent på høyde på eksos anlegget på bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...