snille_snille Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Noen som har erfaring med dette eller vet om han får fritak fra øvelsen pga termindato? Holder det at vi sender terminbekreftelse i søknaden til utsettelse eller må de ha noe mer? Vi er ikke gift, vil de da tro på at det er hans barn jeg venter? Holder det at vi begge er registrert på samme adresse? Alle råd mottas med takk! Jeg har INGEN planer om å gå gjennom fødselen eller de første dagene alene!
Tone 77,Bergen,fødte 190909 Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Hei snille_snille Jeg er selv i forsvaret og har innvilget/mottatt mange slike søknader. Ville mannen din vært hjemme fra jobb disse dagene? Er øvelsen langt unna? Dette er ok spørsmål å svare på... Jeg avklarte mange slike spørsmål pr telefon. Altså at soldatene ringte meg personlig og vi kom frem til en løsning. Det er flere muligheter, uten at jeg kan si hva som er konkret for hans distrikt, men Man kan be(søke om) om delvis fri. Men om han ber om for mange dager så må han inn på en rest øvelse uansett... Man kan be (bedre ord er søke om) om å få ta øvelsen senere på året Dette kalles rest øvelser, og en del søker om det. Men da må han møte senere på året. Ønsker dere det?? Jeg personlig ville ønsket å ha øvelsen (hvis den ikke er forlangt unna) nå, men at det var en stående avtale om at hvis det skjer noe så skal han kunne dra umiddelbart. Kanskje også søkt om å sove hjemme og få møte opp hver morgen og være der frem til kvelden. Fritak er jeg nok sikker på at han ikke får. Enten må øvelsen være nå eller senere..... Hjalp dette.... Si fra om jeg kan gi mere info... Mitt heteste tips er å ta en telefon, mange som sitter å jobber med dette er svært forståelsesfull innenfor sine rammer hilsen tone
snille_snille Skrevet 28. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2009 Tusen takk for informativt svar Tone! Hvis han ikke hadde hatt øvelse ville han vært hjemme i 2 ukers fødselspermisjon etter fødselen. Øvelsen varer i 7 dager og han er befal ( hvis det har noe å si). Det står at det er åpent for hjemreise 2 kvelder. De andre nettene vil de være på øvelse. Avhengig av hvor øvelsen vil finne sted (ute i skauen et sted vil jeg anta) så har han ca 1 times reise for å komme hjem. Men vi får ta en tlf på mandag og høre hva de kan tilby. Jeg har som nevnt ikke lyst til å gå gjennom fødselen alene. Igjen, tusen takk for svaret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå