anaina Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Dagens nedtur! Hadde bestilt time hos frisøren nå, andre dag i permisjonen, for å være nyklipt og praktisk til babyen kommer. Så da min faste frisør måtte avlyse timen min pga. sykmelding (svangerskapsplager, faktisk!), var rådyra gode og jeg bestemte meg for å prøve Organics i Theresesgate som jeg har hørt så mye bra om. Men nei. Jeg gikk fra langt hår til bob for et snaut år siden, og da ble bob'en klipet litt opp for å legge seg pent, men håret mitt var ikke så samarbeidsvillig, så ved neste klipp ble det justert litt, men ikke jevnet helt ut, for det ville bli for kort. Dette fortalte jeg frisøren, og sa også at jeg hoppet over en hårklipp i juni, og har spart så jeg endelig kan få hele lengder, ettersom det ellers legger seg sånn og slik, sa jeg. Joa, men hun ville gjerne klippe litt opp for volum, sa frisøren. jeg gjentok: håret mitt kommer til å gjøre det motsatte av det du tror, så det er ikke så lurt, og jeg har ventet på å få dette til, og trenger rett av, hel lengde siden jeg som du ser nedkommer hvert øyeblikk, og det blir lite tid med føner og krøllbørste framover… Man skulle jo tro at frisøren ville litt ydmyk og forsiktig i sin utøvelse av faget når jeg forteller om alle “nye” frisører jeg prøver som går rett i samme fella, og tror de kan få håret mitt til å gjøre noe annet enn det vil, og legger til at grunnen til at jeg er hos henne er at min faste frisør er sykmeldt… Hva fikk jeg? Tre skritt tilbake med oppklippede sider, og en lugg som ikke er lang nok til å legges bak øret; noe som var kriterium 1. -Du får komme tilbake hvis du ikke er fornøyd, så kan vi rette det opp, smilte hun. Javel? Ved å klippe den lengre??? Faen.
Kanskje2010 Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Æsj... opplevde akkurat det samme for noen uker siden. Sa at jeg IKKE kunne ha det sånn og sånn.. prøvd det før og det funker ikke. Det blir ikke sånn du tror det kommer til å bli (uansett utdannelse og praksis som frisør) Og hva endte jeg opp med??? fort kort lugg, ikke kan jeg bruke strikk og ikke klype.. ALT detter i ansiktet hele tiden. HAdde masse krøller/fall.. med de er det ikke antydning til lenger ( er ikke gravid) Jeg bliiir sååå sint. Slapp heldigvis å betale jeg da.. sa klart i fra at dett var akkurat det jeg hadde bedt henne IKKE om å gjøre.. Møkkafrisør her og.. Du har all min medfølelse og skjønner deg veldig godt! Vi får sitte å vente sammen til det vokser ut igjen;) *mager trøst*
anaina Skrevet 28. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2009 Jeg betalte tilogmed, jeg:-) Normalt ville jeg nok vært strengere og minst krevd avslag, men jeg kjener at rivjern-formen er ikke hva den bruker å være. Jeg var sliten bare av å ha sittet i frisørstolen og svettet under kappa, og i tillegg til skuffelsen over resultatet etc hadde jeg sikkert bare begynt å grine istedenfor å stått på krava...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå