Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Merkelig opplevelse i dag. Har ingen ordentlig syklus ennå, så aner egentlig ikke når jeg hadde EL. de to siste dagene har jeg hatt "rare" magesmerter. Det trykker liksom nedover fra midt på magen (under navlen og ned) samtidig som det strekker på sidene.. og stikker/prikker. Er også veldig uvel/uggen form fra sånn rundt 17 tiden og utover hele kvelden. MEN i dag da jeg kom hjem fra jobb og la meg på sofaen kom den ene pusen opp. Den la seg rett ned på magen min.. da jeg snudde meg på siden la den seg i en krøll med ryggen sin mot magen min. Det som er rart, er at den katten ALDRI gjør slikt. Vi tok i mot katten i fjor etter den hadde blitt mishandlet og levd på gaten i noen mnd. Så den er naturlig nok litt skeptisk. Den hilser oss når vi kommer men vil bare bli kost litt oppe på hode.. den kommer aldri på fanget eller opp i sofaen når vi er der. Merkelig opplevelse, men også kanskje litt spennende:!???
Gjest Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Jenna gjorde det samme med meg! (Jenna er pusen vår) Jeg visste jeg var gravid da,hadde tatt test en dag før
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Ja. Katter (og andre dyr) kan merke det dersom du er gravid. Mange dyr merker også om du er f.eks deprimert, selv om du ikke viser det utad.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 je har selv 4 veldig forskjellige katter, 2 hann og to hunkatter.. en stund etter jeg fant ut at jeg var gravid begynte disse å oppføre seg veldig merkelig. den eldste hun-katten er til vanlig ganske sky og nøyer seg med å bare være i nærheten uten å bli kost med.. men hun lå i senga mi og liksom passet på meg når jeg var dårlig, når jeg sto opp for å spy gikk hun for å si ifra/ hente hun samboern min:) og den yngste hannkatten, en stor og vill tiger pleier å være ganske innpåsliten når han vil kose, og går gjærne oppå både pc, blader og det vi måtte ha i hendene når han trenger kos.. elsker å ligge på fanget og oppå magen når vi ligger på sofan. men dette har han ikke gjort en gang siden ca uke 6-7.. så ja, jeg tror de merker det.. de har mye bedre luktesans enn oss, og jeg tror de lukter forskjell på når noen er "drektig" og ikke. samme som med andre drektige katter:)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Katta vår merket også første gangen jeg var gravid, samme med hundene. Hundene slapp meg ikke av syne og ble veldig ¨vare¨ for meg. Katta legger seg over skambenet med hodet opp på magen og flytter seg etter, ettersom livmora vokser seg høyre opp:-) Slik gjorde de da og slik gjør di nå:)Så denne gangen hadde jeg en anelse om at jeg var gravid før jeg testa:-)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Kanskje teste i morgen tidlig da!!?? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Ja! Katter er utrolige dyr, men det er hunder også. Datteren min slo seg nesten ihjel for 1 års tid siden, og når vi kom hjem fra sykehuset, la hun seg på sofaen på stua den første natten. Både katten og den lille hunden hennes la seg sammen med henne. Katten helt ved hodet hennes, der skaden var. Hunden ved brystkassen. Sånn lå de hele natten, som om de våket over henne, begge to.
♥Nemi♥ Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Hunden til tante er meget vill, og har aldri brydd seg noe om meg spesielt. Men etter jeg ble gravid, sitter den ved meg hele tiden, og legger hodet på fanget mitt:) Det er søtt!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #10 Skrevet 28. august 2009 Så søte små historier med dyr:) har kjempelyst på enten katt eller hun, men først så var det foreldra og nå er det sambo som påstår at dyr ikke er egnet for leil. bla bla bla... However, har hørt om katter at de fakstisk har beroligende og enkelte ganger helbredende effekt- de merker ofte hvor det er "smerter" eller "vondt" eller hvis det er noe annerledes med kroppen, de legger seg på det stedet eller ved siden av der det er aktuelt. Katten til bestemora la seg alltid nesten på hodet hennes når hun hadde hodepine, og det hjalp:)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #11 Skrevet 28. august 2009 vi har en Border Collie i leilighet, det går helt fint! må jo ut med den selvfølgelig, men det må man om en ikke bor i leilighet også.. det er koselig og jeg mener at barn har godt av å vokse opp med dyr.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #12 Skrevet 28. august 2009 Hehe. så morsomt at flere har så oppmerksomme dyr:) jeg er litt over ni uker og idag kom pusen min opp på magen som hun alltid gjør for å kose(hun er ekstremt kosete) det hun gjorde annerledes denne gangen var at hun lenge stod ved siden av meg først og snuste på magen min! (har hun aldri gjort før) og så la hun seg i en krøll på magen som om hun skulle varme den:) så søt!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #13 Skrevet 28. august 2009 ja, helt sikkert ! jeg har merket dette både men nr 1 og nr 2. Spesiellt på sky hannkatter som aldri gidder å kose. De kommer og vil ligge på magen min. Har ikke merket noe på min egen katt, men andre sine. Men min katt er heller ikke så fryktelig smart....
Countess Skrevet 28. august 2009 #14 Skrevet 28. august 2009 Morsomt å lese Vi har også en katt som ikke ville ligge på fang i det hele tatt. Vi fikk han fra dyrebeskyttelsen, og han var overhode ikke vant til folk. Derfor var det så rart at han begynnte å legge seg på fanget mitt etter jeg fant ut jeg var gravid. Og med hodet på magen min Vi fant ut at det måtte være pga at jeg var gravid. Det skal også sies at etter etpar mnd på kun mitt fang begynnte han å legge seg på andre sitt fang også..da var han blitt vant Han er forresten livredd babyen da! Han tar stoore omveier rundt vippestolen når han ser hun sitter i den
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #15 Skrevet 28. august 2009 Mannen min er sterilisert. Katten elsker å ligge på fanget hans. Kan det være en sammenheng, tro? hehehe
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #16 Skrevet 28. august 2009 Ja hvis det er en mons og den også er det føler den nok en samhørighet Er det en jente, føler hun seg nok bare trygg
Ranveig R Skrevet 28. august 2009 #17 Skrevet 28. august 2009 *hehe* Katten vår var og LIVREDD babyen. Dei første 2-3 mnd var han knapt nok inne, han sprang som eit olja lyn gjennom huset og ut på kjøkkenet for å ete og rett ut igjen etterpå. Skikkeleg pinglepus... Då vi passa nevøen min sin kanin måtte vi sette ut maten til pus, han nekta plent å gå gjennom døra ;-D Har ikkje merka nokon forskjell i svangerskapa, men så er katten ekstremt kosete og har alltid vore det. Låg på fanget konstant før vi fekk barn, og oppå magen etter kvart som den vokste.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #18 Skrevet 28. august 2009 Jentepus, og hun elsker mannen i huset. Er vel det at hun føler seg ekstremt trygg på et sterilisert fang. ;-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå