Gå til innhold

jeg tror jeg har gjort noe vanvittig dumt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I formiddag klarte jeg å rygge på/rygge inntil en bil..dvs at jeg hadde så lav fart at tilhengerfestet mitt sto helt klint opptil skiltet på bilen bak. Det var øs pøs, masse trafikk og jeg så ikke en dritt- men hadde nesten ikke bilen i bevegelse. Når jeg gikk ut av bilen for å ta et ungene fikk jeg se hva jeg hadde gjort og satt meg i bilen for å flytte den lenger frem, og se på evt skader. Just i det jeg setter meg inn kommer eieren av bilen og ber meg stoppe motoren. Jeg ble med bak for å se sammen med han, og kunne konstantere at det ikke var en eneste merke på skiltet hans, eller ved siden av. Dermed begynte han å hisse seg opp, påsto at jeg hadde tenkt å kjøre av gårde stikke fra ansvaret. Demed fulgte enn refs om hvor dårlige vi kvinnfolk var til å kjøre, og at kanskje han skulle lage en bulk i min, så sto vi likt! jeg ble fullstendig stum, og forferdelig ydmyket av han der han sto, på en parkeringsplass med folk rundt. Han ba meg om nr mitt, ifall han "fant noe" på bilen hjemme. det fikk han. I all forlegenhet glemte jeg å spørre om navn og nr, eller skrive skademelding. Når jeg bøyde meg inn i bilen, og tårene rant ( jeg er forferdelig svak når det gjelder refs, slitsomt!) ble han mildere stemt, og sa at jeg måtte ikke ta så på vei for det. Jeg sa at jeg synes han var direkte stygg i munn, når han beskylder meg for å stikke av. Det tålte han heller ikke og ropte til noen som kom forbi " damer og ryggeing, og hun sier ikke unnskyld en gang" Det kunne jeg selfølgelig gjort, men synes han oppførte seg som en drittsekk, så tanken streifa meg ikke en gang.

Så ringer jeg gubben og forteller hva som har skjedd.

Han: " hva? har du ikke fåtrt hans nr og navn? Og ikke skrevet skademelding?! man går ALDRI fra noe sånt uten å få navn! Nå kan han gjøre hva han vil med bilen foran, uten at du har noe kjans til å forsvare deg!"

Akk.... ny runde med snufsing fra meg..

Er jeg ille ute? Er folk virkelig så i dårlig stand at de kan finne på å "bruke" det at jeg glemte å spørre om navn og nr?

Er jeg helt utpå jordet siden jeg ikke tenkte på det, eller finnes det likesinnede her?

Dritt, så ble hele helgen ødelagt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda, for en dritt.

Men når det kommer til mangel på skademelding så er det han som taper på ikke ha skrevet det hvis han "skulle finne noe".

Uten skaden på skademeldingen er det ord mot ord og han kommer ingen vei.

Ekkel episode, men du kan være helt trygg.

Skrevet

Synes du skal ta det helt med ro. Sjansen for "skjulte" skader når bilen nesten ikke hadde fart, må vel være nesten lik null?

Og hvorfor skulle denne mannen "gjøre hva han ville" med bilen foran? Skjønte ikke den helt....

Nei, vedder på at du ikke hører mer om dette:)

Skrevet

Mange idioter ute å går dessverre. Det var veldig dumt å gi tlfnr ditt til han når det ikke var skade på bilen. I tilfelle han fant noe når han kom hjem? Bullshit. Da blir det som din mann sa, at han KAN finne på å anklage deg for riper osv som ikke er din feil. Men det er heller ikke normalt å skrive skademelding når det ikke er skade på bilen. Det er HANS ansvar å skrive skademelding dersom han mener at det det er skade på hans bil. Uten skademelding, ingen bevis.

Skrevet

jeg kan trøste deg med at det er mange som ville ha reagert likt som deg! Jeg blir satt ut når jeg kommer i en uvant situasjon, og blir litt perpleks, og finner ikke helt ord.. I etterkant er det lett å komme på alt man skal si.. man er jo ikke vandt med å bli skjelt ut av en fremmed hissig mann, så at man ikke reagerer helt som man burde er da forstålig mener jeg! Ettersom dere ikke skrev skademelding, må jo det gå på han også vil jeg tro.. han kan ikke komme om en uke og finne en feil.. da blir det ord mot ord.. Ettersom dere ikke fant noen feil når dere sammen stod og tittet, vil jeg si at saken er avgjort.. Be mannen din prate med han, dersom han ringer, og forbred dere evt på samtalen, så dere kan slå litt hardt tilbake.. Lykke til! det er ikke verdens undergang! tenk om du hadde rygget ned noen istede..

Skrevet

Du gjorde da aldeles ingen ting galt (med untak av å rygge på noens bil og det kan skje den beste). Det er mannen som får problemer med at det ikke er skrevet skademelding, så ikke tenk mere på det, ha er egen andelen på forsikringen din? Skjønner ikke hvorfor noen føler at de kan kjefte på andre mennesker. Godt for han at han ikke møtte meg. Mannen din bør selvfølgelig støtte deg, og det gjør han nok når han får tenkt seg om litt. Ikke la dette ødelegge et minutt mere for deg, sånt skjer og verden er dessverre full av slemme mennesker. Dessverre rammet det deg i dag.

Skrevet

Takk kjære dere! jeg trodde også det, at det burde tale til min fordel om ikke skademelding ble skrevet..men jeg har ikke hatt lappen så lenge ( er et tiår for sent ute der;), så jeg ble litt usikker. Kjenner jeg mannen min rett bysser han det nok ned når han kommer hjem, han pleier det når han ser to tårevåte øyne og en skjelvende munn!! :D

he he, neida- men synes det var godt å høre fra dere, da kan jeg roe meg ned!

Men at folk kan oppføre seg sånn- DET skjønner ikke.. bilen var ikke fin det grann- og eieren sto fint i stil!! Uten at jeg skal si noe mer om han i frykt for å skape diskusjon ;)

HI

Skrevet

Uff da. Jeg har vært i en tilsvarende situasjon som deg. Jeg skrapet borti speilet på en bil så det ble en ripe i det. Samvittighetsfull som jeg er, så skrev jeg en lapp med navn og nummer og festet på ruta. Seinere den dagen ble jeg oppringt av en rasende mann som påsto at jeg hadde skrapet opp døra på bilen hans.

Han kom og viste fram skadene, og mente helt klart at det måtte ha vært meg som hadde gjort det, for ingen ville funnet på å skrive lapp om den lille ripa i speilet på den andre sida av bilen... Han lagde et helvete, og truet med å politianmelde meg om jeg ikke innrømte at jeg hadde gjort det. Siden jeg ikke hadde vitner, og garasjen ikke var videoovervåket sto det ord mot ord. Jeg snakket med politiet selv, og de sa at de i slike saker anbefalte at vi delte på kostnadene. Så jeg endte tilslutt opp med å betale 6000,- for ei ripe jeg ikke hadde laget.

Så jeg har ihvertfall lært meg å ha vitner eller ta bilde om det skjer noe en annen gang.

Håper han du bulket borti ikke er like sleip som den drittsekken jeg traff, men til en annen gang...la bilen stå, skaff deg vitner og ta bilder, og fyll ut skademelding på stedet. Og om vedkommende du treffer på blir truende og hissig, så sett deg inn i bilen og lås dørene og forklar han gjennom en sprekk i vinduet at du ikke kommer ut og snakker med han før han har roet seg ned, og dere kan snakke om dette som voksne mennesker....det har jeg også gjort en gang...

Skrevet

Bare et tips: de fleste har jo kamera på mobilen i disse dager, så om uhellet er ute, ta bilde av situasjonen, skaden og skadestedet. Da risikerer du i alle fall ikke å få skyld for eventuelle skader som skulle oppstå i ettertid...

Skrevet

ja, når jeg satt i bilen på vei hjem tenkte jeg på det.. Hvorfor ba jeg ingen andre komme bort å se på det? Og hvorfor tok jeg ikke bilder av det på mobilen? men som kjent er det svært lett å være etterpåklok. Nå er det første gangen jeg har opplevd det, så om det blir en evt neste gang har jeg blitt en erfaring rikere iallefall.

Broren min sier at om jeg hadde skrevet skademelding og "påtatt meg skylden" for å kommet borti bilen hans, ville det gjort ting verre. det ble jo trossalt ingen merker. Nå er det heller ord mot ord hvis noe skulle skje.. Får krysse fingrene for at han hadde en dårlig dag, og at en gråtende kvinne sitter fast i minnet hans :D

HI

Skrevet

ja da er det bare ord mot ord! kan jo ikke bare ta ett navn og sende de en regning lissom!!!..

stå på ditt!

Skrevet

Du har alt ditt på det rene pga dere SKAL skrive skademelding sammen på stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...