reserbolla - mamma til 2 Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 noen som har tips til smokk? jeg prøver å få datteren min på ti uker til å ta smokk, men det går ikke så bra. har bare prøvd mam latex sine så langt siden det var de sønnen min brukte men kanskje hun vil foretrekke en annen siden det virker som hun sliter veldig med å holde på den eller skal jeg prøve litt lengere med de vi har? hvordan vet man om det er en som sitter, for de må vel trenes opp uansett hvilken man velger?
Babyønske �� Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Den gangen gutten min virkelig tok smokk(fram til 2,5 mnd ca) var det kun Nuk han ville ha. Den eneste han til nød tar nå er Babynova Skånesmokk. Den er lik Nuk i utforming, men mye flatere. Problemet her er at han brekker seg, men denne ruver ikke sånn i munnen så den går greit, hvis han finner på at han vil ta den riktignok.
mamman til to gutter Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Det er veldig forskjellig hvilke smokker babyer tar, men hvis det er det at den virker litt stor, så får man kjøpt noen "minimam" på apoteket, tror de heter 0-2mnd eller noe og de er mindre enn de vanlige mamsmokkene.
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 29. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2009 takk for svar, har nå prøvd bambino sin anatomiske og det var noe helt annet! må nok fortsatt trene litt, men det ser ut som hun likte den
LittleMissCandy Noah08+Spire<3 Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Noah foretrekker NUK sine, de finnes i forskjellige størrelser. Har prøvd mange andre merker, men nå er det kun NUK som gjelder for han
Gjest Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 NUK hjalp også veldig godt her! Var en lang periode han bare ville ta dem, men nå tar han alt (1,5 år). Har hørt at om babyen ikke vil ta NUK, så vil den ikke ta noe. Hehe. Men det skal sies at vi måtte "tvinge" lillegutt litt før han tok den. Han brukte meg som smokk, så var nesten avhengig av at han skulle ta smokken, men han ble illsint. Måtte holde den der litt sånn at han fikk sutta en stund, og da var det heeelt greit.
Gjest Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 På sykehuset tok han en som hadde fulgt med en babypakke....og etter det var vi innom de flete tl han selv valgte nuk silikon smokker. Og selv om han er 2 så foretrekker han de minste nuk smokkene.
Super-Langbein Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Ser mange her anbefaler NUK sine smokker, og den hiver jeg meg på Prøvde ALLE typene vi fikk tak i i Tr.Heim, og NUK var den eneste som gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå