Oslojenta79 Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Er det noen nesedråper, utenom saltvann, jeg kan ta nå i 3 trim? Jeg har blitt såå forkjølet og er litt desperat.. Kjempe tett, og det hjelper ikke med saltvann..
sjøsamen Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Jeg bruker vanlig nesespray, otrivin. Ikke farlig har jeg fått beskjed om fra Riksen.
løvepus-74 Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 JM sa til meg at det var helt greit å bruke f.eks Otrivin:-)
koala Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Jeg bruker Nazaren for barn 1-10 år, synes den er mildere enn Otrivin. En av farmasøytene sa man burde unngå nesespray i svangerskapet grunnet liten erfaring med dem men samtidig var det viktig for fosteret at mor pustet godt og sov godt så... Jeg sjekket felleskatalogen og riktignok anbefaler de forsiktighet og ikke ta for store doser pga av at virkestoffet er en vasoconstrictor som betyr at det får blodkar til å trekke seg sammen. Vanligvis virker de kun lokalt i nesen men for høyt forbruk kan gi systemisk effekt, dvs. at de virker i hele kroppen. Dermed er de teoretisk sett redd for at morkakfunksjonen skal bli dårlig og barnet ikke ha det bra. Men det skal altså MYE til og jeg må bare ha sprayen for å sove og spise. Merker mye liv i magen og det tar jeg som et godt tegn på at morkakefunksjonen ikke er påvirket hos meg tross nesesprayen.
jent88 med gull i magen Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Jeg har vært nesesprayavhengighet siden jeg ble gravid. Har brukt for det meste nesespray for barn. Men er mest om natten jeg bruker det da... Kjenner mye liv hver dag, så tror ikke barnet har tatt noe skade av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå