MammanTilEmma❤ Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 vart bedt på jentekveld til ei venninne ikveld, har da termin på tirsdag.. så håper jo det kan sje noe snart... men hun sa rett å slett til meg at hun ville ikke ha noe vann av noe slag i sofan sin så jeg fikk ta med meg hånduk viss jeg skulle komme:-S det er det dummeste jeg har hørt, for det første så er det ikke nå jeg kan bestemme akkurat.. kommer det vann så jør det det, å det kan jeg ikke hold igjen, for det andre så tror jeg ikke en hånduk hjelper stort om alt kommer med engang.. å hun har skinnsofa så ikke værdnsundergang akkurat spør du mæ. så jeg gjorde det så enkelt med å ikke komme.. viss hun skal være så fin på det. å de orda der skal jeg komme på når hun er gravid å skal komme på besøk til meg engang i framtida;-)
Venter09<3med ny spire Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 sorry er det mulig. må si jeg har vært borti samme situasjon selv. igår var jeg hos en vennine da fikk jeg beskjed ta bort det pledet jeg vil ike ha noe forstervann på det. hun har selv født så må si jeg blir litt iritert...
tutlemor Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Utrolig komisk! Og frekkt spør du meg.. Hva sier man til slikt egentlig? Lykke til i alle fall, ansett hvor of hvordan det måtte starte;)
nesten30 Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Er det mulig? Makan til frekk kommentar!!! Nei vet du hva.. der hadde jeg rett og slett ikke ønsket å tilbringe kvelden. Og tror nok heller ikke jeg hadde ønsket besøk av vedkommende venninne med det første heller. Tror nok egentlig jeg hadde passet på å fortelle alle felles venninner om denne kommentaren hennes også..
Candy girrrl Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Og det var ikke spøk? Hvis ikke, fy søren hvor frekt!
MammanTilEmma❤ Skrevet 28. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2009 ja, uff... viste egentlig ikke helt va jeg skulle si med det samme, så bare sa at det ikke passet idag, uansett om jeg har ganske så god tid egentlig:-) har ikke lyst å besøke henne på en stund eller viss det skal være sånn, men skal komme på de orda der den gangen hun blir gravid å skal på besøk;-) da kanskje hun forstår hvor idiotisk det var... for å si det sånn at vis jeg har dratt dit å vannet har gått så har sofan vært sdet siste i mine tanker.. da har jeg bare vært glad at det er noe på gang:-D
Mummimamma 09+12 Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Det kunne hun spart seg...Uansett om det skulle være humoristisk eller ei, så er det FREKT! Folk må ta med seg håndduk? What?! Jeg hadde svart tilbake at jeg heller kunne holde meg hjemme hvis hun var så redd for at fødselen skulle sette igang og blitt muggen, og slengt med at det skulle jeg huske på til en seinere anledning. Da hadde hun nok normalt sett følt seg teit.
Stephanie_ Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 nei fytti***** jeg hadde blitt så forbanna om noen av venninnene eller kompisene mine hadde sagt noe sånt. hadde nok komt tilbake med en frekk kommentar og latt vedkommende vite hvor utrolig lite respektfult det er å si noe sånt! herregud... at det går an. Ble faktisk mer overrasket over hun venninnen din som hadde født selv!! men begge to er jo helt på tur...
MammanTilEmma❤ Skrevet 28. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 28. august 2009 ja, blir heller hjemme enn å dra dit.. blir ikke så en føler seg så veldig velkommen eller når en får høre sånt, ikke at jeg har så lyst å dit eller akkurat nå! da drar jeg eller til noen som faktisk ikke kommer med sånne kommentarer:-) det er nesten så jeg ser for meg hvordan det har blitt om jeg har dratt dit å vannet har gått... da har det vel bare vært snakk om sofan.. har vel måtte tørket opp selv og?
misscelia Skrevet 28. august 2009 #11 Skrevet 28. august 2009 etter hva jeg har blitt forlkart og selv opplevd kommer det ikke mye vann når vannet går, før jeg hadde født selv trodde jeg alt kom på en gang , men det gjør det ikke, sitter nemlig ett hode og sperrer litt kan man si... tror jeg hadde spurt om hun mente dette seriøst, og hvis hun hadde svart ja der, tror jag at jeg hadde bedt henne om å dra til helvete,, sånne mennesker ville ikke jeg hatt i min omgangs krets,, tenker mer på sofan en deg som venn, ,,, skikkelig støttende parti der,,, nei vet du hva, dump hele kjerringa og finn deg en bedre venn
Virvelvind* Skrevet 28. august 2009 #12 Skrevet 28. august 2009 Da tror jeg faktisk at jeg hadde driti i å dra... Dessuten er det vel bare 15% av fødslene eller noe sånt som starter med vannavgang da, så sannsynligheten er uansett liten. Men, er jo egentlig bare barnslig sagt, så hun kunne nesten ha spart seg innbydelsen i utgangspunktet...
MammanTilEmma❤ Skrevet 28. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 28. august 2009 mhm, tror det er lite sansynlig at fødseln starter med vannavgang egentlig da... men til mora mi, når hun skulle føde min bror så kom alt vannet med engang "poff" i gulvet... så kan jo aldri vite. men var uansett ganske umodnt av hun å si akkurat det der da, men e hun nå så nøye med den sofan så skal jeg alltids finne på noe annet ikveld:-) vil eller ikke tilbring nå tid med hu akkurat nå... vært anderledes har det vært en kødd, men det var jo serriøst liksom!
Minnie_Moon Skrevet 28. august 2009 #14 Skrevet 28. august 2009 Tåpelig sagt... Men jeg tror faktisk jeg hadde troppa opp med håndduk jeg! Så når de andre spurte hva den var til skulle jeg sagt at jeg fikk ikke lov å komme uten så....
respektatauten Skrevet 28. august 2009 #15 Skrevet 28. august 2009 ja, er eni i det som minni moon sier, ville tatt med meg den minste håndduken jeg hadde, å håpet på at vannet skulle gå i sofan hennes:) du hadde jo tross alt med deg en håndduk, slik hun sa;)
dyp og indelig lykke x 2 Skrevet 28. august 2009 #17 Skrevet 28. august 2009 hva med å troppe opp med plastikklaken, tykt håndkle, bleie utenpå gravidbuksene og en bøtte med klut og grønnsåpe....? bare sånn i tilfelle vannet går.....
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 28. august 2009 #18 Skrevet 28. august 2009 Jeg syns vel dette er å overreagere over en liten ubetenksom kommentar jeg da.. Ser heller ikke problemet med å ta med seg en håndduk, er ikke særlig keen på at vannet mitt skal gå i senga her hjemme heller!
MammanTilEmma❤ Skrevet 28. august 2009 Forfatter #19 Skrevet 28. august 2009 nei, men drar heller ikke med en håndduk overalt jeg drar fortia da. viss hu er så redd for sofan så la vær å be meg da:-)
Mamma Mim Skrevet 28. august 2009 #20 Skrevet 28. august 2009 Synes dette var unødvendig av henne. Min forrige fødsel startet med vannavgang, som en ballong det gikk hull på. Og nei, alt vannet kommer ikke, da det produseres nytt hele tiden, men det kan komme MYE ja. Jeg lå i senga da vannet gikk, men jeg fikk fint rullet meg ut av senga før det begynte renne,, tyngdekrafta hjelper nok litt der. Sier seg selv at det renner bedre/fortere når man står. Så i såfall i senga ble det ikke en dråpe engang, gulvet mellom senga og toalettet derimot.... Rant den elva etter meg.. :S Måtte ta på meg ei babybleie og sitte på en tilklipt bit med tisselaken i bilen, gjennomvåt når jeg kom på sykhuset, men heldigvis roet det seg litt da..
Kongeørna Skrevet 28. august 2009 #21 Skrevet 28. august 2009 Jeg kan love deg at jeg hadde gnidd den inn i retur en gang! Neste gang du blir bedt dit, svarer du bare "ja, for nå risikerer du ikke fostervann i sofaen din" eller noe i den dur. Hadde blitt litt sår, tror jeg!
Tea1 Skrevet 29. august 2009 #22 Skrevet 29. august 2009 Hun kunne spart seg for den komentaren ja.Kan jo være at det bare glapp ut av henne.Men ta det opp med henne,for venner burde jo kunne prate om alt. Men en måte å ta igjen litt på så hun føler seg kjiip, er å ringe flere andre venniner før du ringer henne etter at du har født.Eller dra på besøk en dag hiv litt vann på gulvet f.eks og lat som det er fostervann.Å se da reaksjonen.
VinterSol+2 Skrevet 29. august 2009 #23 Skrevet 29. august 2009 herligheten så tankeløst sagt! for det første; ville vært den minste av mine bekymringer, det kan da tørkes opp! Og jeg bare reagerer på tonen i det.. "ta med din egen håndduk" -er hun så redd for sofaen sin får hun ha egne håndklær og plasttrekk over sofaen sin da, tenk om noen søler et glass vin eller noe da? dustedame! jeg hadde nok heller ikke gått, eller så hadde jeg ledd henne rett i ansiktet, og tatt det som en stor spøk! gravide, også de fødeklare, må jo leve, -jeg tar buss og går rundt om kring over alt, uten tanke på at vannet plutselig kan gå.. hahahaha.
MammanTilEmma❤ Skrevet 29. august 2009 Forfatter #24 Skrevet 29. august 2009 Ja, akkurat:-) kan jo ikke gå rundt med en håndduk over ant en går for å vær redd for at vannet skal gå liksom.
Akasha79r Skrevet 29. august 2009 #25 Skrevet 29. august 2009 jeg synes ikke det var idiotisk. jeg forstår det hvis hun har en sofa som er vanskelig å renngjøre... jeg hadde ikke sagt noe fordi jeg har skinnsofa, men får ny sofa om 3 uker som er ikke lett å vaske og selvom jeg kanskje hadde ikke komt på det så hadde jeg vært litt irritert om det ble stoooor flekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå