Gå til innhold

Skikkelig med avføring


ღ Juksemaker pipelort +spire ღ

Anbefalte innlegg

Lillegutt har i snart 2 uker nå bæsjet noe voldsomt hele døgnet. Fra å bæsje en gang i uka, gikk det plutselig opp til 3-5 ganger i døgnet!!

 

Helt sprøtt hvor mye det er plass til i en så liten kropp.

 

Det er helt tynt, vannaktig, gulgrønt skummende til slimete og knallgrønt.

Hittil i dag har det vært bare 2 ganger, men litt fastere (flytende, men ikke vannaktig) og mer sennepsgul farge igjen. Men lurer på om det kan være fordi han nå har fått litt smaksprøver på grøt.

Han bæsjet heldigvis ikke i natt da, så det gikk omtrent et halvt døgn denne gangen.

 

Andre som har merket denne forandringen rundt 4 mnd? Kan det ha noe med at tarmene utvikler seg mer på dette tidspunktet for å tåle fast føde?

 

Men all denne bæsjingen fører jo til at Lillegutt er mer sulten hele tiden da, og våkner mer om natta enn vanlig.. Det er ikke særlig morsomt for noen av oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår gutt har heller fått fastere avføring nå etter at grøten ble introdusert, og aldri mer enn 2 ganger daglig...

 

Men form og farge endrer seg jo etterhvert som tarmene utvikler seg.

 

Jeg hadde hørt med helsesøster jeg, kan detvære han reagerer på noe du har spist selv, eller noe du har gitt han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka med henne, og de sier at så lenge han går fint opp i vekt og er i godt humør, er det ikke noe galt.

 

Så regner med at alt er i orden, er bare så slitsomt å skifte alle disse bleiene om natta, da Lillegutt våkner så til..

 

Jeg har ikke spist noe annet enn det jeg har gjort de 4 siste mnd, så tror ikke det kan ha noe med mitt kosthold å gjøre.

Ikke hadde Lillegutt spist noe annet enn mm når dette begynte heller.

Rart, men sikkert normalt

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...