Gå til innhold

Utblåsning!!!! (beklager...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ufattelig lei nå! Første graviditeten gikk jeg rundt og tittet i butikkvinduer for å se på magen! Denne gangen prøver jeg å skjule den og er sååå inderlig lei av graviditetsstyret rundt meg! Jeg vil være i fred nå! Alt skal dreie seg om magen og hva som skjer inni den. Har jeg det bra, spiser jeg sunt nok, er jeg nok i bevegelse????? MAS! Jeg har en 6-åring. Jeg forer henne IKKE med pølser og burgere. Jeg lager heller ikke egen mat til henne, så ja, jeg spiser sunt. 6-åringen går på rideskole... Noen må leie hesten - meg. Løpe i ring og dra på 200 kg. hestekjøtt - trening, pluss løping i trapper (både jobb og hjemme) leking, sykkelturer, gå turer med og uten datter osv. osv. osv.

Kan ikke jeg få være meg? Jeg er da fullt klar over ansvaret jeg har med en baby i magen! Alle trenger ikke minne meg på at jeg er gravid hele tiden!

ÆSJ OG BLÆH!!!!! LA MEG VÆRE I FRED!!!!!

Takk for meg........ (noen fler som er lei?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, godt med en utblåsning innimellom :)

Er visst endel som tror vi ikke klarer å ta vare på oss selv så lenge vi har et barn i magen. Etter at barnet er ute er de likegyldige til hvordan vi har det... merkelige greier dette her :)

Jeg opplever alt fra at folk skal behandle meg som porselen og tror jeg ikke kan bære eller gjøre noe, til de som egentlig ikke tenker på at jeg er gravid og lar meg gjøre alt som er tyngst.

Du får nok bli flink til å si ifra at du skjønner de mener det godt, men at du faktisk klarte å gå gravid sist, så du klarer det nok nå også. :)

Skrevet

Enig med deg!!!!

Jeg har født 3 barn før og venter nå nr 4, men likevel så styrer de på som om jeg ikke har gått gravid før eller hatt barn før.... Er dritt lei at de behandler meg som en "unge"

Spesielt min mor tror ikke at jeg klarer å ta meg av 3 unger og vaske hus samtidig.. Hun ringer og sier jeg må love henne å vaske hus, støvsuge huset mitt, smøre ungene med krem, gi dem mat osv...

Hva er det hun tror?? at jeg vankjøter ungene mine??

De får mat 4-5 ganger om dagen, de får drikke, de får rene klær hver dag, de får kjærlighet og stell hva mer trenger de da???

Går tur med ungene gjør jeg så ofte det er vær ute, går på barnekor, fotball, bowling osv... så jeg lurer virkelig på hva mer hun kan kreve av meg da...

Skrevet

Uff, fru tekopp! Høres ut som om alle vil påpeke at du har et ansvar som mor og som gravid, men ingen vil gjøre noe for å hjelpe deg. At det er du som må løpe rundt med hesten på rideskolen, synes jeg høres vilt ut. Er det ingen andre som kan overta for deg? Noen av disse som alltid minner deg på om at du er gravid, for eksempel? Barnefar? Gjør han noe?

Ellers må du kanskje bare være vennlig, men bestemt med disse folkene og si at de ikke trenger å bekymre seg for mat og trening, men heller tilby seg å avlaste deg hvis de bekymrer seg sånn, for dette tempoet sliter deg jo tydeligvis ut. Du burde slippe å løpe rundt og gjøre alt mulig selv. En graviditet skal jo nytes!

Hva om du heller viser at du blir sliten av alt maset og stresset, og at du trenger hvile? Funker det på disse folkene?

Skrevet

Oj, TBM28_venter_nr_4! Høres ikke ut som moren din har tiltro til deg. Hva du gjør i ditt eget hus, er jo opp til deg! Hadde ikke godtatt at moren min skulle sitte i telefonen og be meg love henne om å støvsuge og huske å gi barna mine mat, da hadde jeg tatt en alvorsprat med henne. Hun kan ikke kreve noe som helst av deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...