Gå til innhold

Du, unnskyld meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg har lagt på meg, men ikke mer enn normalt i svangerskapet.

Måtte bite i det sure eplet og gå på HM for å kjøpe mammabukse i dag, da alternativet her hjemme begrenser seg til en bukse.

Har strl på HM krympet, eller er jeg virkelig blitt så feit?

Har jo en mammabukse fra HM fra sist svangerskap (som var i fjor) og den passer jo som bare det. Men nå må man liksom opp i strl elefant?

Får ikke dette helt til å stemme..

Har strl blitt mindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! jeg har aldri kjøpt mammaklær før, så jeg kan ikke sammenligne med hvordan de har vært tidligere. Jeg har prøvd mange bukser på HM i det siste og mitt inntrykk er at størrelsene varierer VELDIG! Fant endelig en bukse som passet perfekt for et par dager siden:) Den kjøpte jeg i 36, mens andre HM bukser har jeg nesten ikke fått på meg i 38!

Skrevet

Åhh, endelig en som har det som meg. Var det olabukse med knapp på baklommene du prøvde? Jeg brukte str 36 tidligere, må ha str 40 nå. Fy flate, så kjipt :-( Må vel snart kjøpe meg str 42, for den sitter ganske så stramt!!!

Skrevet

Jeg skulle kjøpe meg ein dongeri mammabukse på HM for noen mnd siden, og jeg tok den med inn i prøverommet og hadde altså ikke en eneste liten mulighet til å komme oppi den buksa. Den stoppa på låra...

Dette var da størrelse 42, noe som jeg bruker til vanlig. Prøvde også 44 og den var også trang.

Trodde jeg skulle få sjokk, så jeg gikk ut av HM uten bukse...

Noen uker etterpå gikk jeg inn på en annen HM for å leite etter ei bukse der. Da kom jeg oppi størresle 38 og 42, men valget ble 42. Det angrer jeg på i dag, for den henger i rumpa og er ikke fin.

Utrolig at størrelser kan variere så veldig synes jeg.

Skrevet

Å, så godt å høre at det ikke bare er meg som er tullerusk. Jeg har jo selvsagt lagt på meg, det ser jeg jo selv også. Men det er ikke noe mer enn normalen i et svangerskap (er i uke 27).

Men da jeg skulle prøve i dag så tok jeg strl 40 (ja, olabukse med lommer og knapp), for det har jeg brukt siden jeg fikk førstemann for ett år siden. Gikk jo bare såvidt over låra og jeg kunne absolutt ikke forvente å ekspandere noe særlig i den buksa. Dessuten var baklommene så små at det så ut som jeg hadde DEN rumpa. Hehe..

Tror kanskje den hadde spjæret også, om jeg hadde forsøkt å sette meg ned.

Endte med en strl 42 som sikkert ikke kommer til å holde ut svangerskapet, men jeg måtte jo ha og orker ikke å gå i joggebukse hele tiden heller :)

Skrevet

Har brukt mammabuksene fra forrige gang, de er kjøpt på HM. Har større mage nå enn forrige gang på samme tidspunkt, derfor kan jeg bruke buksene som jeg brukte på slutten. Kjøpte meg ei knekort lys bukse denne gangen, og da måtte jeg opp i str 40 (bruker 38 til vanlig). Så det kan jo stemme at størrelsene har blitt mindre.

Synes bukser generelt er vanskelig å kjøpe. Finner ingen perfekt bukse for de som er korte, har brede lår og svai i ryggen... Sånn sett er mammabukser greie med bred strikk i livet, men de må alltid brettes opp elles syes opp. Dog på slutten av forrige svangerskap, var det kun en mammajoggebukse som passet over kulemagen min da, og selv da hadde den en tendens til å skli ned.

Skrevet

Hei!

Er en smule bekymret jeg også. Er bare drøyt 4 mnd på vei, og har ikke lagt på meg mer enn 3 kg. Likevel har jeg måttet øke fra min vanlige str L til str XL, og større enn det fører de jo ikke på HM. He-he.. Hvordan skal dette gå... Må vel avgårde og lete i de virkelig dyre mammabutikkene etterhvert, og ikke særlig motivert for det. men..må man så må man..

Skrevet

Opplever det samme som deg. Fra før har jeg bukser i både 36, 38 og 40 som passer.

I sommer kjøpte jeg to nye bukser. En fra H&M i str. 42, den er riktignok litt stor men samme dag jeg kjøpte også en fra Queen Mum i str. 36!

Skrevet

Har størrelsene virkelig blitt så små??? trodde liksom at mammaklærne skulle være litt "snillere" på størrelsene jeg da!

Huff da blir det nok stretch jeans og joggbukse på meg resten av svangerskapet når jeg vokser ut av mine egne klær. Jeg har nemlig kraftig kroppsbygning fra før og må som regel opp i en av de største størrelsene fra før..... Og nei, jeg går ikke i avdelingen for ekstra store! Det gjør jeg bare ikke :P

Rart med det der. Befolkningen blir større og større, mens størrelsene blir mindre og mindre! Noen som skjønner logikken i det??

Skrevet

Hei:)

Jeg hadde akkurat den samme opplevelsen. Skulle kjøpe mammabukse og tok med meg str38 fordi det er det jeg bruker i vanlige bukser nå når jeg har gått opp litt. Men, jeg måtte bare legge den fra meg og finne str40.

Skrevet

Kjenner meg igjen her, gitt! Har 2 mammabukser (ei dongeri og ei fløyel) fra HM i str. 36 som passer helt fint, mens ei dongeribukse i 36 har allerede blitt ALTFOR trang! Og det er selvfølgelig den fineste... Surt!

Skrevet

Har samme problemet. Jeg tror også str har krympet. Jeg hadde en dongeribukse fra HM i forrige svangerskap i str S og den er altfor svær, så derfor trodde jeg mammabukser var litt romslige og plukket med meg str 36. Men denne buksen (som jeg dessverre kjøpte siden jeg hadde veldig dårlig tid) er kjempetrang. Og jeg får sikkert ikke smalere lår og hofter i svangerskapet. Så vidt jeg klarer å bruke den nå og har hatt den på meg tre ganger.

Skrevet

Det er så godt å høre dette. Jeg har kjøpt noen bukser på hm i str 40 og de passer kjempe bra nå. I går var jeg og skulle finne meg en dongeri og da prøvde jeg noen og de var alt for små. Tenkte at jeg hadde lagt på meg en del, men da skulle ikke de andre buksene ha passet så bra som de gjør nå. Prøvde også den med knapper i lommene og den fikk jeg nesten ikke over rompa så den må være veldig liten i str.

Skrevet

Jeg har flere mamma bukser fra H&M og bruker akkurat samme str. som jeg gjør til vanlig, mulig jeg bare har vært heldig med de jeg har prøvd, men str. er etter min erfaring akkurat som vanlig.

Skrevet

hehehee....har de siste 3 årene bodd i cubus sine harems bukser jeg,de er kjempefine på og veeeldig behagelige,str L hele svangerskapene (dette er 3 på 3 år) så jeg har ikke hatt noen mulighet til å komme tilbake i form før neste svangeskap..... Hm har jeg gitt opp for lenge siden,dessuten disse harems buksene kan brukes til kose bukser leeeenge etterpå også...Noen av de bruker jeg faktisk når jeg skal trene..De har str fra xs til xl.hadde ett par i xl men de skle bare av meg,dette på slutten av forrige svangerskap.så de kasserte jeg fort:) M og L er mer enn stort nok om en er str 38/40 i utgangspunktet....

ANBEFALES! :) Billige er de også 149 kr:)

Skrevet

Jeg kommer nettopp fra H&M, der jeg hadde nøyaktig samme opplevelse! Bruker normalt 36-38, men mammadongeribuksene der passet ikke før 40, og da satt de virkelig. Erfaringsmessig (jeg venter nr tre) så ender jeg opp med noe som henger litt mer, selv om jeg i normaltilstand liker best dongeribukser som sitter litt. I noen få mnd framover nå kommer komfort foran jåleri ;-) Jeg liker å føle meg pen, men enda bedre å ha det komfortablet.

Jeg kjøpte en dongeribukse på Den Kule Mage for 3 år siden, husker ikke merke, tror jeg har klippet bort lappen (hater alt som kan klø...). Den har dongeristoff hele veien, ikke "liksom-linning" og bred strikk, som oftere siger ned, synes jeg. Det kommer nok til å bli min favorittbukse denne gangen også:)

Tror 12345faktisk mener de samme buksene som jeg nevnte litt over her, de er kjempegode. Men jeg kaller de ikke haremsbukser, siden de jeg mener ikke er vide "mellom beina" og ligger i trekkspill ned til knærne (hvis dere skjønte hva jeg mente)

De klærne de klærne... Og kroppen forandrer seg hele tiden:) OG i løpet av dagen:)

Skrevet

jeg tror det er veldig forskjell på størrelsene! kjøpte meg mammabukser i begynnelsen av svangerskapet (er nå 26+5 ) som er for små allerede, og skulle ut å kjøpe meg et par nye..... måtte opp i største størrelsen jeg fant i olabukse - strls 46!!! og strikken er jo søren meg litt stram???

for morroskyld prøvde jeg samme størrelsen på den buksen jeg har hjemme (som var blitt for liten i strikken og en anelse stram) og jeg fikk den ikke over knæra engang! men men "made in china" de tenker vel at HVOR STORE KAN DE VÆRE I NORDEN???? og tror vel ikke en gravidmage kan bli så stor hehe

Skrevet

hahaha, så vittig :-) jeg og holdt på å gå i gulvet da jeg prøvde denne dongeribuksa med knapp på baklomma :-) kjæresten min lo av mine fortvila sukk. vanligvis har jeg brukt 36/38 men nå måtte jeg ha 42.

Skrevet

Huff, det hørtes ikke artig ut. Jeg har et annet problem, for det virker som bare tynne folk har lov å bli gravide. Bruker 48-50 i str (ja, jeg vet jeg er tykk) Og disse dtr er å få kjøpt i de fleste butikker (hm, kappahl, lindex cubus osv) Men mamma bukser finnes kun i max 44/46! irriterende...

Ikke engang ellos som selger klær opp til str 60 har mamma bukser over str 44/46

Vi litt overvektige har tydeligvis ikke lov å bli gravide.. kan jo kjøpe for store bukser, men de er liksom så vonde med knapper/strikk e.l. rett på magen, og kjøper jeg enda større detter de jo av meg.. vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre når magen blir enda større, har jo ikke termin før begynnelsen av januar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...