Gå til innhold

Samboer som virker avhenging av spill på nett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ble visst mye lenger enn tenkt, men...

Samboeren min er helt opphengt i et spill på nettet. Det er ikke som alle andre spill som man må sitte helt konsentrert og være helt tilstedet hele tiden, men likevel... Han må til enhver tid sjekke dette spillet og se hvordan det går der. Spilledeltakerne kan sende meldinger o.l til hverandre -strategi o.l. I starten sa han at han ikke trengte å sitte så lenge med det; bare sjekke. Men etter hvert som man spiller blir man "større" og da må man følge enda mer med og sånn har det bare fortsatt. Dessuten har han en venn som også spiller og de kan snakke timesvis sammen om strategi o.l, altså bare om dette spillet.

Jeg har selvsagt tatt opp dette med ham. Blant annet har jeg sagt at han i det minste kan vente til sønnen vår er i seng, slik at vi kan bruke tiden på ham. Samboer er ofte på jobb til rundt kl.17.00 og da er det jo ikke akkurat som mye tid til sønnen skal i seng -legges rundt kl.19. Han har flere ganger sagt at "ok, jeg skal spille mindre", men dette fungerer bare en kort stund, så er det på'n igjen... Jeg begynner å bli frustrert og lei, og prøver å ta det opp. Han blir bare sint og irritert på at jeg maser. Han sier at jeg også er inne på nettet, f.eks facebook. Men jeg SJEKKER faktisk bare facebook -om det har skjedd noe nytt og så går jeg ut igjen. Han sier han skal sjekke, men blir sittende i timesvis. Det skal også sies at han er særdeles LAT -noe som bare blir verre og verre.

Hva ville dere sagt/gjort? Jeg har ikke lyst til at det skal bli slutt p.g.a. dette, men har kommet til et punkt hvor jeg er så vanvittig lei, og føler han tar meg svært lite alvorlig når jeg tar det opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel - jeg tror du bare kan glemme å forandre samboeren din, så enten må du akseptere at dette er en del av ham, eller så må du si til deg selv at dette er langt utenfor hva du orker å leve med, og følgelig ta konsekvensen av det.

Saken hadde vært annerledes dersom han virkelig hadde tatt tak i situasjonen og forsøkt å gjøre noe med den.

Men slik som det er nå - vel, han spiller spill fordi han kan. I hans hode aksepterer du det. Helt klart at han ikke tar deg på alvor, og bare du kan svare på om det er slik du ønsker å leve ditt liv eller ikke.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...