Gå til innhold

Helt ærlig, er det vondt å rotfylle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om man får bedøvelse? Tannlegen mente at jeg akkurat slapp unna å rotfylle tanna mi, men han kunne ikke være sikker før han begynte å jobbe med den..skal tilbake om 1 uke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det var noe vondt.

Skrevet

Ok..Så bedøvelsen virker?

Skrevet

ikke vondt med mindre du har en del betennelse i tannkjøttet ...da er det nok vondt ja..huff å huff......men om ikke så er det nok ikke noe vondt

Skrevet

Det blir som å borre. Du får jo bedøvelse. Ikke vondt i det hele tatt, men tar litt lenger tid da, også durer det fært i tanna bare. Men durer når man borrer oså.

Skrevet

har hatt et par rotfyllinger selv.og det gjorde vondt når jeg var betennt , men det gjorde ikke vondt når jeg ikke var betennt, så den 2 gangen jeg skulle gjøre det grua jeg meg mye siden det gjorde vondt første gang..men ble så overraska over at det ikke gjorde det den 2 gangen :P

lykke til iallefall :) går nok bra skal du se :) o som jeg bruker å tenke...1 time 1 dag i ditt liv kan vel ikek skade? det går fort

Skrevet

hadde ikke bedøvelse jeg.Og jeg kjente ingenting.Det var en av fortennene:/ tannen var jo død

Skrevet

Rotfylling var ikke vondt i det hele tatt, har gjort ting hos tannlegen som er mye verre enn det.

Er litt mye action inne munnen bare, men bedøvelse er gull ;o)

Skrevet

Uff, hadde litt betennelse i tannkjøttet i dag sa han:( Og det tok 2-3 uker før det ga seg..så da blir det kanskje vondt da? Skal spørre om han ikke bare kan trekke tanna i stedet hvis det er sånn at det kan bli veldig vondt. Må trekke 2 visdomstenner også, men skal bare borre den ene tanna om en uke. Hadde 2 andre hull også som skal tas etterhvert..gruer fælt og det kommer opp i 9000 kr når jeg er ferdig. Har på 1 år spart opp 2000 kr som jeg skulle bruke på tannlegen, og halvparten (nesten) ble brukt i dag på bare sjekk og fjerning av tannstein:( Den ene tanna som tas om en uke koster 900 kr..så er det ikke mer igjen:(

Skrevet

ikke trekk den du, det er ikke såååå himmla vondt om du har litt betennelse. men kjenner det litt ja... men ikke så vondt at du begynner å vurdere å trekke nei:)

Skrevet

Neida, skal ikke trekke den:) Men om det blir det minste vondt så hyler jeg ut og ber om mer bedøvelse..holder jo på å svime av når det iser i tennene jo..hehe, er skikkelig pyse jeg altså:) Synd man ikke kan få fikset tennene i narkose sånn helt uten videre..men så er det jo ikke helt trygt det heller da..æsj:)

Skrevet

Jeg hadde 2 tenner + betennelse og har gått på antibiotika for det. Den ene er ferdig rotfyllt, har en igjen. På meg gjorde ikke vondt selv med betennelse. Er det en visdomstann??

Det er dyrt ja!:/ Je har betalt 16.000 hos tannlegen i år, bare pga hull i 2 tenner som måtte rotfylles. Men jeg tror du kan føre det opp på selvangivelsen når det er over 10.000 kr?

Skrevet

Eg var hos tannlegen i dag med frykt for at eg måtte rotfylle.....trudde det var i ei tann som eg fiksa for nokon år sida og som kanskje måtte rotfyllas sa ho da, hvis det starta å gjera vondt. Men det var i tanna ved sida av, var djup den også altså men han trudde kanskje at eg slapp rotfylling....har midlertidig fylling nå for å prøve og sjå om eg slepper å rotfylle....

Håpar eg slepper det for da har eg litt meire pengar å bruke på resten av kjeften....er meire som må gjerast + trekking av to visdomstennar....

Lykke til!!!

ps. anar ingenting om korleis det er å rotfylle sida eg ikkje har gjort det......enda....og håpar eg slepper

Skrevet

Det er ikke vondt, men det er ubehagelig, og frykten for at det skal gjøre vondt gjør det enda mer ubehagelig. Jeg måtte trekke en tann forrige uke, syntes det hjalp å forestille seg fødselen, taklet jeg det kan jeg takle tannlegestolen også ;)

Regningen som følger med er mest smertelig synes jeg... over 20.000 for ny tann...

Skrevet

Er ei hjørnetann som kanskje må rotfylles..men får håpe i det lengste at det holder med vanlig fylling! Hadde hull i 2 visdomstenner også, men de skulle han trekke, for det var ingen vits å ordne de sa han..Kommer jo til å sitte der å være livredd for at det skal bli vondt ja, blir nok veldig slitsomt..og regningen er jo også grusom! Takk for masse svar, er skikkelig nervøs. Skulle ønske han bare hadde gjort alt i dag så jeg slipper å gå å grue meg, det er jo nesten det værste..nesten.

Skrevet

Tannlegen får ikke røre meg uten bedøvelse...

Hadde en tann som tannlegen trodde han måtte rotfylle. Men han ville se det litt an... Så skjedde det aldri,,, trodde jeg.

Mange år etter, måtte jeg inn og få ordnet en tann jeg hadde knekket litt av... det viste seg at denne tannen var rotfylt... uten at jeg visste om det. Så jeg må vel si at det ikke gjør vondt med bedøvelse... hehe

Skrevet

Hehe, høres veldig bra ut TurboPrinsessen:)

Skrevet

ikke vondt...var ingenting å grue seg for.

Skrevet

Når jeg skulle rotfylle, hadde jeg masse betennelse i tannkjøttet under tannen. Det var veldig vondt å renske nedi der det var betent, men den dagen jeg kom tilbake for selve rotfyllingen var det det tannlegen festet rundt tannen som var det mest ubehagelige, selve rotfyllingen gjorde ikke særlig vondt.

Skrevet

JÆÆÆÆÆVLIG vondt...fyfader ,men jeg hadde så syyyyyk betennelse i kjeven så de fikk seriøst ikke satt oe bedøvlese på meg, måtte på antibiotika og jeg har aldri hatt så vondt i hele mitt liv, tar heller å føder 3 ganger på rappen jeg ass...

Antibiotikan tok ikke nok, så jeg måtte dit en søndag (fikk privat tlf til tannlegedama) og hun stilte opp på søndag ettermiddag, da orket jeg ikke mer, klarte ikke noe, for hue var helt betent!! (føltes det som) og da hadde antibiotikaen tatt noe så bedøvlesen satt litt, og hun fikk rensa litt nedi der.

Men nå er jeg gudskjelov ferdig!!!

Var ikke så vondt når bedøvlsen satt, men ja, jeg har kjent det ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...