Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 vil dette gå seg til etterhvert? h¤n er bare 2,5 måned. H¤n får ligge på siden når h¤n sover på dagtid, men om natten ligger h¤n på ryggen. Vet ikke om noen rett og slett er født sånn, eller om det er pga at h¤n har ligget litt for mye på ryggen..:s Kan ikke huske at min førstefødte var sånn.
Lea Laus Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Jeg har akkurat bestilt denne: http://www.barnasfysioterapeut.no/Produkter.html Koster 400kr. Manuelterapauten vår anbefalte den;)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Gutten min er også flat i bakhodet... Han har KISS, men kiropraktoren er usikker på om det har noen sammenheng med det.. Hun mener at det like gjerne kan skyldes måten han lå på inni magen. Hvordan han ligger nå har ingen betydning sier hun, og hun anbefaler ikke pute... De fleste med flate bakhoder (der det ikke skyldes genetiske forhold) vokser dette av seg innen de er to år... Hodene er mye frem til da, og platene i skallen har ikke vokst sammen... Jeg er også ganske bekymret for det hodet til lillegutt, og synes det er ekkelt at alle skal nevne det... men, jeg satser på at det retter seg ut igjen.. hvis ikke får vi håpe ungene får tykt hår.. he he..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Tusen takk for svar! hehe, er jente jeg har da:) så hvis det ikke går seg til, får jeg klippe sånn at hun får litt volum i bakhodet:P håper ivertfall at det retter på seg, etterhvert:) HI
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Min gutt hadde helt perfekt hode da han ble født (faktisk). Han ble ganske fort flatere i bakhodet, da han lå mye på ryggen å sov. han ble ikke EKSTREMT flat i 90 graders vinkel, men nok til at man så det. Da han begynte å ligge mer på magen om dagene, åle seg rundt osv, så jeg bedring veldig fort. Nå er han 18 mnd og har et helt rundt og fint bakhode Så her ordnet "naturen" opp selv, om man kan si det slik.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Ja,det går seg som regel til av seg selv. Om ikke er vel ikke det så farligt vel?
Miss Misantrop Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Stort sett går det over. Det kan forresten være genetisk også. Barnet mitt hadde flatt hode da han var 5 måneder, nå er det helt rundt og han er 1 år. Ingen ting ble gjort med det, men jeg konsulterte barnelege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå