Gå til innhold

små babyer med tett nese

Anbefalte innlegg

Gjest thricane
Skrevet

tuppa her er så tett i nesa, spesielt om morgenen. rhinox fungerte fint, men det kan jeg jo ikke bruke over tid, så jeg må skylle med saltvann i stedet. morsmelk klarer jeg ikke få godt nok opp i nesa til at jeg får ut slim og snørr.

det er såpass mye at hun sliter med å amme til tider og har vart i mange uker nå.

noen gode tips, og gjerne, når gikk det over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke egentlig når du har prøvd flere ting..men jeg må si at morsmelk funnka for meg altså..jeg tok en skje og dryppte en god del på den, så lot jeg henne få smokken, sånn at ho pusta med nesa det lille hun fikk til, samtidig som jeg holdt skjeen så det rann neddi ene neseboret slik at ho pusta det inn:P på begge sidene...det funnka iallefall her hver gang..tar ei lita stund før det løsner i nesa da men..

Skrevet

Her er lillegutt åtte uker og er også tett i nesa. Spesielt når han våkner om natta for pupp og om morgenen. Jeg bruker Miwana saltvannsdråper før jeg ammer han. Har prøvd morsmelk også, men det funket ikke så bra og det tar lenger tid (stuptrøtt mamma om natta orker ikke det).

Spurte på helsestasjonen og de anbefalte saltvann framfor morsmelk. Grunnen er at en får løst opp snørret og det renner enten ned eller kommer ut. Jeg bruker innimellom et sånt nesesug også. Synes det er vanskelig å bruke, men det kommer jo litt ut fra den lille nesen.

Og jeg lurer også på - når skal det gå over?

Hvor gamle er deres tette barn?

Skrevet

Dette kjenner jeg til. Ingen trøst å få herfra dessverre, lillebror er 9 mnd og er tett enda. Han blir dryppet/sprayet daglig, men det blir færre og færre ganger per døgn. Rhinox bruker vi bare i krisetilfeller. Vi har brukt maaange pakker med Miwana nesedråer, men nå synes både jeg og han at nesesprayen er bedre.

Brukte nesesuger og tidligere, men han begynte å blø stakkars. Det blir jeg mer hovent jo mer man manipulerer i den lille nesen!

Det går seg til etterhvert som nesen blir større, men det tar jo lang tid!

Veldig frustrerende. Jeg sprayer før natta-ammingen og etterhvert som det passer ellers.

Anbefaler å dusje/bade barna, med litt vanndamp/spruting og lek i vann så løsner endel snørr.

Vi tørker bare snørr med mesoft også, den er god å myk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...