Gå til innhold

aktivitets nivå til den lille i uke 18 + 19

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 18+6 og var på ul på tirsdag, alt ser bra ut og hvis ikke noe hadde gjemt seg så venter vi ei jente. Hos meg så det ut til at morkaka lå på framsida og babyen lå mot ryggen min. Jeg kjenner veldig lite aktivitet, jordmor mente det var tidlig. Kan ikke helt huske når den kom med de to andre.

Hvor mye liv kjenner dere? Evt når begynte den å ta seg opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er 19+2 og kjenner mest liv når jeg ligger rolig ned helst med hendene på magen. Kjent det slik i et par uker. Min morkake ligger også på fremsida og det gjorde den i første svangerskap også. Begge gangene har jeg kjent liv med hendene på magen før jeg har kjent dunk og tegn til liv ellers. Kjenner ikke mye av dette enda, spesielt ikke når jeg er oppe og går er på jobb. Kan kjenne litt når jeg sitter ned. Siste dagene har jeg begynt å se sparkene/bevegelsene utenpå magen når jeg ligger ned. Så jeg synes det har begynt å ta seg opp litt mer de siste dagene, selv om jeg må sitte i ro for å kjenne noe. Ligger jeg ned kjenner jeg det definitivt. Jeg husker ikke når det begynte å bli skikkelig livat inni der med nummer en, men han kunne virkelig sparke fra seg. Jeg synes det er så herlig å kjenne liv og gleder meg til det blir mer og mer av det:)

Skrevet

jeg er i 19 uka og har kjent liv daglig i et par uker :-) Morkaka mi ligger bak. Har ikke det mye å si på hvor mye liv man kjenner. at om morkaka ligger fremme kjenner man mindre liv??

Skrevet

Jo, det har noe å si fordi den demper for bevegelser og gjør det vanskeligere å kjenne:)

Skrevet

Jeg har også morkaken liggende foran men jeg kjenner plenty med aktivitet og det har jeg gjort de siste ukene. Nå er jeg 20 uker og mini sparker hardt! Når mini sparker framover så gjør det faktisk litt vondt, he he. Men vi kan ikke kjenne det på utsiden enda.

Babyen snur seg hele tiden på denne tiden, så at hun lå med ryggen framover på ul betyr ikke at hun gjør det hele tiden. Men morkaka kan dempe følelsen av spark og spark bakover kjennes heller ikke så godt.

Før jeg kjente sparkene mot morkaken, så kjente jeg de rundt den på en måte. Mot sidene og nedover. Så kanskje du kjenner det der du også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...