Gå til innhold

Noen som har erfaring med Britax/Rømer Multi-Tech?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten har vokst ut av sitt BeSafe Izi Combi og vi vurderer nå dette setet. Han sitter fortsatt bakovervendt og lurer på om han kan fortsette med det i dette britax setet. Er dere fornøyd med setet? Han er 3år 5mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har dette setet? Skal ut og se på det etterpå så hadde jo vært fint om noen hadde erfaringer å dele. :)

Skrevet

Vi har britax multi-tech og er fornøyd med det, men vi har bare en 2åring, så vet ikke hvordan det vil fungere når han blir eldre. Sånn han sitter nå, så trenger han ikke å bøye beina og seteryggen kan flyttes sånn at den blir lengre enn nå, så vil tro han kan bruke det en god stund til uten problemer. Vi venter et barn til i april og jeg ser for meg at han bruker det frem til den nye babyen vokser fra babysetet sitt og hvis h*n er som storebroren, så holder det hvertfall til h*n er et år og da vil storebror være nesten 4år og da kommer vi nok til å flytte han over i putestol.

Jeg ville tatt med bilen og han som skal sitte i setet og montert setet i bilen og plassert han i det og sett hvordan han sitter, da får du litt inntrykk av om han kommer til å kunne bruke det en stund eller ikke.

Skrevet

Men dette setet er jo ment og vare til 8 år/25kg. Tror du ikke det holder hva det lover? Hvis vi skal kjøpe det bør det ihvertfall vare i 3 år til.

Skrevet

Vår helt gjennomsnittelige i str 3 år og 9mnd jente, sitter bakovervendt i Britax Multitech sete. Hun sitter godt, og har god plass til beina. Ingen planer om å snu henne med det første.

Personlig synes jeg det er vanskeligere å innstalere dette sete enn izi kid sete, men jeg tror det handler om at jeg synes det er veldig enkelt med skralla på besafe sitt sete.

Er veldig fornøyd med sete.

Skrevet

Vi har ikke plass til to bakovervendte seter i bilen hvis ikke det ene er babysete, da kan ikke samboeren min kjøre fordi han ikke får plass til beina. Derfor må uansett eldste snus fremover når yngste skal over i sete nr2 og i stedet for å kjøpe et nytt setet til 3500kr, så ser jeg heller for meg at vi kjøper en god putestol til eldste og at yngste overtar setet hans. Det holder jo til de er 25kg (uten at jeg aner når de pleier å bli det), men jeg ser ikke for meg en 7-8åring sitte i det setet, selv ikke fremovervendt, da tror jeg de har protestert for lengst.

Skrevet

Vår 8-åring sitter i britax kid plus og det setet er jo nesten likt bare at det ikke er integrerte seler. :)

Skrevet

Jeg kjøpte dette setet til min jente på 2.5 år fordi hun nå er 17 kg. og jeg viln ha henne bakovervendt en god stund til. Men hun sitter veldig trangt med beina i dette setet, det er jo lavt at beina ikke får hnge ned men må legges i kryss. Hvordan har dere setet for at det skal bli god plass til beina? For dere har vel ikke den dingsen/"foten" (ikke søttebeinet altså) under oppslått? I følge selger skulle den være nede når man hadde det bakovervendt og settes opp når det ble snudd.

Skrevet

Mulig selger tar feil altså, tror jeg skal ut i bilen å lese bruksanvisningen. Er så dumt for hun satt så mye bedre i akta graco cosmic comfort setet.

Skrevet

Vi fikk beskjed om at den klaffen skulle/kunne vippes frem når setet står bakover. Hvis ikke vil jo setet nesten helle fremover. Da blir det litt plass foran setet til beina, men jeg tror nok egentlig at det er andre seter hvor det er bedre plass til beina.

Skrevet

Ja, var og såg på det og den skal vippes framover ja, men sete blir litt lavt, så ikke så god plass til beina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...