frøkenfrua Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Jeg er i uke 30, og midt på dagen i går, fikk jeg en rar trykkende smerte nederst i magen. Og det drev på med jevne mellomrom i hele går. I dag har jeg litt mensmurring og føler at det "presser" litt nederst?? Er dette bare hodet som driver å fester seg?? Har en litt småsmerter da?? Jeg kan liksom ikke huske noe slikt fra forrige graviditet.. Og når jeg først har begynt å bekymre meg...ja da føles jo alt bare værre. Men jeg har ikke vonde smerter, men et ubehag. Er det fler med dette? Er det noe en burde ta videre?? Ringe jordmor, lege osv? Eller er det bare å roe seg ned?? Huff...føler meg som bekymringsdronningen selv. Og hadde liksom trudd at jeg ville vært mer rolig denne gangen siden jeg har vært igjennom det en gang før. Men jeg har aldri vært så bekymret..hehe hmm Blir kjempe glad for svar...
maizi Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Er en bekymret sjel jeg også så hadde nok tatt en tlf til føden/jordmor om jeg var deg!!!! Lykke til!
♥2 små gull♥ Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Mitt første svangerskap var problemfritt. Jobbet fullt hele veien, merket ingenting til hverken slimpropp, vannet som gikk eller kynnere før jeg våknet en natt av rier og da var fødselen igang (3 dager over termindato). Dette svangerskapet derimot er rake motsetningen. Har så mange vondter og ubehag overalt at jeg holder på å bli GAAAAL!!! Et av ubehagene er sånn som du beskriver, veldig nedpress bl.a. Innimellom kjennes det som at jeg må knipe sammen bena så han ikke skal "dette ut". Jeg har dog ikke hatt dette sammen med menssmerter og regelmessig smerte i magen, men vil TRO at det bare er kynnere du har. Det skader jo ikke å ta en tlf. å høre, men jeg vil tro dette er ufarlige greier. MEN ingen garanti, vil ikke ha skylda hvis dette er noe mer altså...
sjøsamen Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Jeg er i uke 30 og har det på samme måte tror jeg. Har en følelse av mageknip/menssmerter som pressernedover og smerter i korsryggen. Har hatt det de siste 2-3 dagene, men har tenkt at dette er disse berømte kynnerne... har ikke snakket med jordmor/lege, men tenkte at dersom jeg ikke kjente liv eller fikk noe blødninger eller noe slikt så vil jeg ta kontakt umiddelbart. Men er du veldig bekymret så skader det jo ikke å ringe føden og bare høre hva de sier.
♥2 små gull♥ Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Glemte å skrive at jeg har hatt nedpresset siden jeg var ca. i uke 28.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå